Haku videoanalyytikkojen jatkokoulutukseen auki

Tänä kesänä saatiin maaliin ensimmäinen Palloliiton järjestämä, laajennetussa muodossa toteutettu videoanalyytikkojen jatkokoulutus. Koulutuspalautteen ollessa hyvää, jatkokoulutusta on päätetty jatkaa lähes vastaavassa muodossa myös syksystä 2022 eteenpäin.

Videoanalyytkon kamera.Kuva: Ⓒ SPL /Jyri Sulander

8.8.2022 klo 13:02

Videoanalyytikkojen jatkokoulutus toteutetaan pidempänä, vajaan vuoden kestävänä prosessimuotoisena koulutuksena ja uusi koulutus alkaa täten lokakuussa 2022 ja loppuu kesällä 2023.

Koulutuksen aikana aiemmin peruskoulutuksen saaneet tai asian perustasolla muulla tavalla todistetusti hyvin osaavat saavat lisäoppia ja syvennystä osaamiseensa esimerkiksi laadullisesta ja etenkin määrällisestä analyysista, datan visualisoinnista, vastustajascouttauksesta sekä eri analyysimenetelmien hyödyntämisestä seuratason toiminnassa. Lisäksi koulutukseen kuuluu asiantuntijaluentoja ja -esimerkkejä ammattitason analyysitoiminnasta. Edelleen koulutuksen aikana suoritetaan pelianalyysit-teemakoulutuksen kouluttajakoulutus sekä toimitaan yhden joukkueen analyytikkona vuoden 2023 Huuhkaja- tai Helmariturnauksessa.

Pääasiassa verkko-opintoina toteutettava koulutus koostuu omaan tahtiin suoritettavista itseopiskelumoduuleista ja verkon välityksellä pidettävistä asiantuntijaluennoista. Fyysistä läsnäoloa vaativia livetapaamisiakin on kuitenkin yhteensä noin 6 päivän ajan. Edelleen koulutukseen ilmoittautuneilta vaaditaan aktiivista tehtävien suorittamista koulutuksen aikataulujen mukaan ja osallistumista myös koulutuksen aikana järjestettäviin etäluentoihin.

Koulutukseen voivat hakeutua aiemmin videoanalyytikkojen peruskoulutuksen suorittaneet tai useamman vuoden analyysitehtäviä säännöllisesti seuraympäristössään tehneet ja laadullisen analyysin korkealla tasolla hallitsevat henkilöt. Koulutuksen osallistujat valitaan peruskoulutuksen näyttöjen ja analyysikokemuksen perusteella. Mikäli et ole suorittanut videoanalyytikkojen peruskoulutusta, joudut todistamaan osaamisesi erillisellä ennakkotehtävällä. Jos olet epävarma osaamisestasi, suosittelemme aloittamaan analyytikkokoulutusten putken vuosittain järjestettävästä videoanalyytikkojen peruskoulutuksesta, joka on seuraavan kerran ohjelmassa kesällä 2023.

Koulutuksen hinta on 500 euroa. Hinta sisältää varsinaisen koulutuksen lisäksi käyttöjärjestelmällesi sopivan analyysiohjelman (Dartfish Live S / MyVideoAnalyzer) käyttöösi koulutuksen ajaksi sekä ylläpidon koulutuksessa livenä suoritettavien jaksojen aikana.

Mikäli kiinnostuit asiasta, täytä hakemuksesi täällä: https://forms.office.com/r/hhZXu4Pckp . Jos haet koulutukseen ilman videoanalyytikkojen peruskoulutusta, olemme ilmoittautumisesi jälkeen sinuun yhteydessä ennakkotehtävän osalta. Hakuaika päättyy keskiviikkona 31.8. klo 23.59 ja koulutukseen valittavat julkaistaan perjantaihin 9.9. mennessä. Alustavasti ensimmäinen, läsnäoloa vaativa etäkokoontuminen koulutettavilla on perjantaina 7.10.

Lisätietoja:
Henri Lehto