Hae maaottelujärjestäjäksi

Suomen Palloliitto hakee vuodelle 2020 innokkaita järjestäjiä jAlkapallo ja Futsal maaottelutapahtumiin

Nyt on mahdollisuus ilmoittaa kiinnostuksensa osallistua maaotteluiden tapahtumajärjestelyihin. Hakija voi olla seura, yksittäinen joukkue, kaupunki tai kunta.

Hakijalta ei vaadita aiempaa kokemusta maaotteluiden järjestämisestä. Tärkeimmät asiat maaottelun onnistumiselle on paikallisen järjestelyorganisaation innostus ja sitoutuminen tapahtuman järjestämiseen sekä tietenkin tarvittavat hyvät olosuhteet maajoukkueille. Ennen hakemuksen lähettämistä on hyvä tutustua maaottelujärjestelyiden perusedellytyksiin sekä maaottelujärjestelyiden aikatauluun, jotta tapahtumajärjestämisen minimivaatimukset kyetään täyttämään.

On hyvä kartoittaa ainakin seuraavat asiat:

• minkä tyyppistä ottelua/turnausta haetaan (jalkapallo tai futsal, yksittäinen ottelu, turnaus, tietty ikäluokka)
  • kuka toimii paikallisena vastuuhenkilönä
  • selvitys olosuhteista (alusta, kentän koko, katsomokapasiteetti, valaistus jne.)
  • onko jokin erityinen syy, miksi maaottelutapahtuma halutaan järjestää (esim. merkkivuosi, olosuhteiden kehittäminen)
  • yhteistyö seuran ja kaupungin/kunnan välillä ja halukkuus olla mukana maaottelujärjestelyissä. Kaupungin tai kunnan mahdollinen taloudellinen tuki tapahtumalle

Jos olette kiinnostunut maaottelutapahtuman järjestämisestä, ilmoittakaa siitä ystävällisesti täyttämällä alla oleva lomake. Lomakkeen yhteydessä on lista haussa mukana olevista maaotteluista. Otteluita saattaa tulla lisää kevään aikana, niitä varten on listassa kohta "maaottelut - ajankohta avoin".

Maaottelutapahtumien haku päättyy perjantaina, 14.2.2020.

Hakea voi kaksoismaaottelua yksin tai toisen seuran kanssa siten, että toinen ottelu pelataan toisella paikkakunnalla ja toinen toisella. Ottelupaikkakuntien tulee sijaita maksimissaan 1,5 tunnin ajomatkan päässä toisistaan (EM-karsinnoissa maksimissaan 1 tunnin ajomatka).

Niiden otteluiden osalta, joissa majoitus on Eerikkilän Urheiluopistolla, ottelupaikkakuntien tulee sijaita maksimissaan 1,5 tunnin ajomatkan päässä Eerikkilästä. Majoituksen ollessa Eerikkilässä, yksi seura voi hakea kaksoismaaottelusta vain toista ottelua järjestettäväkseen. EM-karsinnoissa ottelupaikkakuntien tulee sijaita lähtökohtaisesti tunnin ajomatkan päässä toisistaan.

Ennen ottelun tai turnauksen myöntämistä järjestetään arviointikäynti varmistaakseen että olosuhteet, etäisyydet ja muut seikat kohtaavat ottelulle asetetut kriteerit.

Heti ottelun/turnauksen myöntämisen jälkeen alkavat valmistelut, jotka sisältävät järjestelysopimuksen laatiminen, maaotteluorganisaation perustaminen, ottelupaikkojen ja harjoituskenttien alustavien varausten vahvistaminen, tapahtuman markkinoinnin ja tiedotuksen suunnittelu.

Nyt tiedossa olevien maaotteluiden ottelupaikkakunnat pyritään vahvistamaan mahdollisimman pian, viimeistään maaliskuun aikana.

SUOMEN PALLOLIITTO
Jeannette Good, tapahtumatoiminnon päällikkö
jeannette.good(a)palloliitto.fi

Vuokran tulisi sisältää ottelupäivän vuokra, ottelua edeltävän päivän harjoitukset 2 x 1 h, pukukoppitilat ja muut otteluun tarvittavat tilat ja tekniset laitteet, esim. kuuluttamo ja kuulutuslaitteet, kentänhoito sekä päivystys ottelun aikana, siivous (ennen ottelua ja ottelun jälkeen)