Futsalin fyysisen valmennuksen täydennyskoulutus järjestetään elo-syyskuussa

Ilmoittautumisohjeet sekä ohjelma löytyvät uutisen lopusta.

Malliryhmän pelaajavalinnat on tehty.Kuva: Jouni Pihlaja

11.7.2022 klo 10:42

Palloliitto organisoi elo-syyskuussa futsalin fyysisen valmennuksen täydennyskoulutuksen. Koulutuksessa on kolme verkkojaksoa sekä yksi käytännön osuus Eerikkilässä.

Kohderyhmänä ovat kaikkien pääsarjatasojen (Liiga ja Ykkönen) valmentajat, fysiikkavalmentajat sekä U19-ja U17-sarjojen valmentajat. Koulutuksessa paneudutaan kausi- ja jaksosuunnitteluun sekä lajianalyysiin pohjautuvan voima- ja nopeusharjoittelun perusteisiin.

Koulutuksesta saa 12 täydennyskoulutustuntia UEFA Futsal B -lisenssiin – etusijalla koulutukseen ovat B-lisenssin ylläpitämiseen täydennyskoulutustunteja tarvitsevat valmentajat. Koulutus on maksuton, ja siihen otetaan enintään 20 valmentajaa.

Ilmoittautuminen 10. elokuuta mennessä: sähköpostilla maru.gronroos(at)palloliitto.fi tai puhelimitse 050 557 5153

Ohjelma (Schedule):

1. jakso su 14.8.2022 klo 18:00–20:00 (Teams, M. Grönroos)
– Warm up and cool down
– Kausi- ja jaksosuunnittelun periaatteet, periodisaatio (Basics of annual and period plan, periodization)

2. jakso ti 16.8.2022 klo 18:00–20:00 (Teams, M. Demidoff)
– Lajianalyysi (Game analysis)
– Futsalin fyysiset vaatimukset ja ominaispiirteet (Physical demands and features of futsal)

3. jakso ti 23.8.2022 klo 18:00–20:00 (Teams, M. Demidoff)
– Voima ja nopeus (Strength and speed training in futsal)

4. jakso 17.9.2022 klo 09:00–16:00 (Eerikkilä, M. Demidoff)
– Voima ja nopeusharjoittelu käytännössä (Practical training in strength and speed)