FIFAe Nations -karsintojen viimeiselle viikolle uudistetulla miehityksellä

Suomi lähtee viimeiselle otteluviikolle kohentamaan ranking-sijoitustaan seuraavaa karsintavaihetta varten.

FIFAe

28.4.2022 klo 09:47

Suomen e-jalkapallomaajoukkueen kolmas otteluviikko päättyi pettymykseen.  Mahdollisuus suoraan pudotuspelipaikkaan kariutui heikkojen otteiden myötä ja viimeinen, neljäs viikko pelataan alemmassa lohkossa. Panoksena on ainoastaan kasvojen pesu, mutta pyyhettä ei kannata vielä heittää kehään. Toukokuussa pelataan FIFAe Nations Seriesin online-karsinnat ja niiden kautta on vielä mahdollista edetä pudotuspeleihin.

FIFAe Nations Seriesin neljäs otteluviikko toi muutoksen tuulia Suomen e-jalkapallomaajoukkueen kokoonpanoon. Aiempien otteluviikkojen tapaan maajoukkueen kapellimestarina toimii Erno "egoapina" Parkkonen, mutta tällä kertaa pelikavereiksi istahtaa kaksi uutta pelaajaa. Kunnian maajoukkuepaidan pukemiseen saivat kokenut Anton "Anzinho8" Korvenaho ja maajoukkuedebyytin tekevä Jesper "jjesu3" Hietarinne. Aiemmista viikoista poiketen yksikään kolmesta valinnasta ei ole varamiehenä, vaan kaikki tulevat saamaan peliaikaa.

- Valmennuksen kesken koettiin, että nyt on hyvä sauma tuoda uutta miestä kehiin ja tarjota näytönpaikka. Anton ja Jesper on esittäneet hyviä otteita viime aikoina ja näemme kaksikossa paljon potentiaalia. Halusimme myös valita kolmikon, jota pystytään peluuttamaan keskenään. Tiedossa on, että Erno pystyy pelaamaan hyvin sekä Antonin että Jesperin kanssa, taustoittaa valinnoista team manager Markus "MakezCR" Moilanen.

- Valinnoilla on myös mietitty tulevaa, sillä tulevien Online -karsintojen kokoonpano on vielä täysin auki. Uusien pelaajien myötä jokaista vastustajaa voidaan pitää mittarina. Vaikeimmat vastustajat varmasti on niin ikään edelliseltä otteluviikolta alempaan lohkoon tippuneet Belgia ja Romania. Molemmat joukkueet ovat meille hyvin tuttuja ja onkin mielenkiintoista nähdä ovatko hekin liikkeellä uudella kokoonpanolla. Tavoitteena on kuitenkin lohkovoitto ja pyritään päättämään karsinnat kunniakkaasti, jatkaa Moilanen.

Neljännen karsintaviikon otteluita voi seurata suorana torstaina 7.4. kello 18:00 alkaen SportsGamerin Twitch-kanavalta. Livelähetyksen selostajina toimivat Arttu "Olvari" Hämäläinen sekä Rasmus "Rapsu" Virtanen

Etkö löytänyt etsimääsi?

Seuraa meitä