Eteläisen alueen kehitysryhmät kokoontuivat yhteen 24.8.

Eteläisen alueen kehitysryhmät kokoontuivat yhteen 24.8. Yhteisessä startissa uudelle kehityryhmäkaudelle teemoina olivat mm. tehtävät ja toimintatavat sekä toiminta- ja taloussuunnitelma 2023

Kehitysryhmät käyntiin yhteisellä startilla

25.8.2022 klo 20:59

Eteläisen alueen alueelliset kehitysryhmät (kilpailu- ja erotuomaritoiminta, urheilutoiminta, seurapalvelut) kokoontuivat 24.8. yhteiseen starttiin uudelle kehitysryhmäkaudelle. Yhteisten osioden lisäksi ryhmät pitivät omat kokouksensa. Paikalla olivat kaikki, yhteensä 32, kehitysryhmäjäsentä.

Kehitysryhmillä merkittävä rooli

Aluepäällikkö Taneli Haara kävi alussa läpi kehitysryhmien tehtävää, merkitystä ja toimintatapoja. Samalla pohjustettiin myös ryhmien omia kokouksia toiminta- ja taloussuunnitelman 2023 hahmotelmalla. Kehitysryhmissä on valtava määrä osaamista ja kokemusta seuratoiminnan eri osa-alueilta ja ryhmillä on merkittävä rooli toisaalta valtakunnallisessa kehitystyössä ja toisaalta alueen toiminnan ohjaamisessa.

Ryhmien omissa kokouksissa vilkasta keskustelua

Kilpailu- ja erotuomaritoiminnan ryhmässä esiin nousivat mm. sääntöasiat ja niiden joustavuus, erotuomaritilanne ja haasteet alueella sekä futsal-sarjat nyt ja tulevaisuudessa. Puhetta johtaa puheenjohtaja Sebastian Söderholm ja esittelijänä toimii kilpailupäällikkö Janne Suvensalmi.

Urheilutoiminnassa keskusteltiin mm. rakentuvasta valmennuslinjasta, valmentajien polusta ja eteläisellä alueella toista kertaa käynnistyneesta nuorten kanssa toimivan lupaavan valmentajan kehitysprosessista. Puheenjohtajana ryhmässä on Janne Hyppönen ja esittelijänä koulutuspäällikkö Mikko Eskelinen. Tässä kokouksessa esittelijänä toimi urheilutoimenjohtaja Hannu Tihinen.

Seurapalveluissa käytiin läpi mm. pelaajamäärien kehitystä ja pelipassien rekisteröintiä, seuratoimijoiden osaamisen kehittämistä sekä erotuomarien rekrytointia. Puhetta johtaa Riikka Korhonen ja esittelijänä toimii seurakehityspäällikkö Jarkko Jokiranta

Lisäksi kaikissa ryhmissä keskustelua herätti "seurashoppailu". Tätä keskustelua jatketaan loppuvuonna. Kehitysryhmät pohtivat ratkaisua kiireeseen vaihtaa seuraa jo nuorimmissa ikäluokissa ja valmentajien menestymisen paineeseen jo aikaisessa vaiheessa.

Alueparlamentti koolla 22.9.

Alueparlamentti ottaa syyskuussa käsittelyyn kehitysryhmien nostot ja työn sekä alueen toiminnan kehittämisen vuoden toisessa kokouksessaan 22.9. Kehitysryhmien puheenjohtajat ovat esittelemässä teemoja. Lisäksi eteläisen alueen seuraparlamentin jäsenet ovat mukana alueparlamentin kokouksessa. Kehitysryhmien, alueparlamentin ja seuraparlamentin tiivis yhteistyö mahdollistaa seuroille myös tehokkaan vaikuttamisen.

Taneli Haara, aluepäällikkö

Etkö löytänyt etsimääsi?