David Ramadingaye äänestettiin Ykkösen kuukauden pelaajaksi

Keskikenttämiehen elokuuhun mahtui viisi 90-minuuttista ja kolme maalia.

David Ramadingaye juhli Jaro-voittoa KTP:n kauden ennätysyleisön edessä.Kuva: Mikko Mäkelä

2.9.2022 klo 07:00

Ykkösen pelaajat ovat äänestäneet KTP:n kapteeni David Ramadingayen elokuun kuukauden pelaajaksi. Syyskuussa 33 vuotta täyttävä Ramadingaye oli tärkeässä roolissa, kun kotkalaisryhmä voitti neljä viidestä ottelustaan ja raivasi tiensä sarjakärkeen.

– Tuntuu hienolta, kun kanssapelaajat arvostavat yhä vanhan miehen liikkumista. Minulle tuli elokuussa pari suonenvetoa – maalit ovat plussaa, mutta rooliini kuuluu muutkin asiat. Tärkeintä on, että joku joukkueessamme tekee maalit, ja voitamme otteluita, Ramadingaye toteaa.

Elokuu alkoi Ramadingayen kannalta mainiosti, kun kippari osui kahdesti KTP:n 4–1-vierasvoitossa Piffenistä. Ensimmäinen maali oli komea laukaus, joka myös äänestettiin kierroksen kauneimmaksi osumaksi – toinen syntyi loppuhetkillä rangaistuspotkusta.

Ramadingaye onnistui täplältä myös seuraavalla viikolla. Tällä kertaa maali jäi ottelun ainokaiseksi, kun KTP kukisti SJK Akatemian. Kotivoittoa seurasi kaksi vierasottelua, joista ensimmäinen päättyi MP:n yllättävään 3–0-voittoon – kotkalaisryhmä palasi voittokantaan muutamaa päivää myöhemmin PEPO:n kustannuksella (2–0).

Elokuun viimeisessä pelissään KTP isännöi FF Jaroa. Sarjakolmonen johti vielä vartti ennen varsinaisen peliajan päätöstä, mutta KTP rynni tasoihin ja ohi. Mika tyylitteli tasoitusosuman 77. minuutilla, ja Rudinilsonin lisäajan voittomaali räjäytti yli 2300-päisen kotiyleisön huutoon.

– Jaro-voitto antoi lisää uskoa omaan tekemiseemme. Minulla ei ollut missään vaiheessa ottelua sellaista fiilistä, ettemme voittaisi. Näimme vastustajan väsyvän, mutta meillä riitti virtaa loppuun asti. Kun voittomaali syntyy lisäajalla suurilukuisen kotiyleisön edessä, ei parempaa tunnetta voi juurikaan olla.

Ramadingaye pelasi kaikissa viidessä ottelussa täydet minuutit. Huhti-heinäkuussa keskikenttämies pelasi vain kolme 90-minuuttista – viime aikojen kova rasitus ja tiivis pelitahti eivät kuitenkaan tunnu konkarin jaloissa.

– Kroppani tuntuu tällä hetkellä erittäin hyvältä, ja tunnen olevani paremmassa kunnossa kuin vuosiin. KTP:ssa on kova kilpailutilanne, ja pelitapamme vaatii jalkoja kentälle – siksi on hyvä, että vaihtoehtoja ja energiaa löytyy myös vaihtopenkiltä.

KTP lähtee runkosarjan päätöskierrokselle piikkipaikalta, mutta TPS vaanii pisteen päässä. Kumpikin kohtaa lauantaina helsinkiläisjoukkueen, kun KTP matkaa PK-35:n vieraaksi ja Tepsi isännöi IF Gnistania. Runkosarjan päätteeksi joukkueet jaetaan ylempään ja alempaan loppusarjaan, joissa molemmissa riittää rutkasti panosta.

– Olemme keskustelleet joukkueen sisällä siitä, että keskittymisen tulee olla jokapäiväisessä tekemisessä. Pyrimme pitämään treeneissä mahdollisimman kovan tason, jotta pelimme kehittyisi kauden loppuun asti. Menemme treenit ja peli kerrallaan, ja se on toiminut tähän asti, Ramadingaye toteaa.

– Syksy tarkoittaa sitä, että tosipelit alkavat. Kaikilla ylemmän jatkosarjan joukkueilla on mahdollisuudet nousuun – meidän tavoitteenamme on olla jatkosarjan päätteeksi kärkipaikalla.

Etkö löytänyt etsimääsi?

Seuraa meitä