Daikin mukana neljässä junioriturnauksessa eri puolilla Suomea

Maailman johtava lämmitys-, jäähdytys- ja ilmanvaihtoratkaisujen toimittaja Daikin ja Suomen Palloliitto aloittivat yhteistyönsä toukokuussa 2021. Yhteistyö kattaa laajasti jalkapallotoimintaa maajoukkueesta ruohonjuuritasolle. Daikin haluaa tukea junioripelaajien kasvua ja kehitystä. Tänä kesänä yritys onkin ollut mukana mahdollistamassa neljän junioriturnauksen järjestämistä eri puolilla Suomea.

Itämeri Cup 2022 pelattiin 30 joukkueen voimin 30.-31.7.Kuva: Mauri Forsblom

12.8.2022 klo 12:34

- Suomen Palloliittoa ja Daikinia yhdistää vahva ajatus yhteisestä perheestä. Me Daikinilla olemme kaikki yhtä suurta perhettä ja haluamme olla myös mukana tukemassa suomalaista jalkapalloperhettä kokonaisvaltaisesti junioreista aina maajoukkuetasolle saakka. Juniorijalkapalloilulla on suuri koko kansaa liikuttava voima, joka ilmentää yhdessä tekemistä,  yrittämistä ja hyvinvoinnin kasvattamista – juuri niitä arvoja, joita myös Daikinin ja Palloliiton yhteistyö tukee, kertoo Daikin Finlandin toimitusjohtaja Mikko Ropponen.

Kaksi turnauksista, Revontuli Cup Kolari ja itämeri Cup, järjestettiin heinäkuun aikana. Lisäksi syyskuussa on vuorossa vielä kaksi turnausta, Norrvalla Cup Vöyrissä ja TyttöSiili 2022 turnaus Siilinjärvellä.

Kolarin Kontion heinäkuussa järjestämä kaksipäiväinen Revontuli Cup Kolari on pelattu yhtäjaksoisesti vuodesta 2012. Ensimmäisenä vuonna turnaus järjestettiin Kolarin Kontion 80-vuotisjuhlien yhteydessä. Tänä kesänä turnauksessa juhlistettiin seuran 90-vuotista taivalta kakkutarjoilun ja Kontion kunniagalleriaan valittujen pelaajien julkistamisella.

- Daikinin tuella oli iso merkitys turnauksen järjestämisessä. Turnauksesta ei peritty osallistumismaksuja joukkueilta. Lisäksi järjestimme viikonlopun aikana paljon mielenkiintoista puuhaa koko perheelle. Turnauksen päätteeksi jaoimme vielä kaikille pelaajille Daikinin lahjoittamat karkkipatukat, kertoo Kolarin Kontion toiminnanvastaava Tony Tolonen.

Turnauksen oheisohjelmaan sisältyi muun muassa Alexander Wessbergin esiintyminen. Nelinkertainen freestylejalkapallon Suomen mestari viihdytti turnausväkeä huimilla tempuillaan.

Revontuli Cup Kolariin osallistui yhteensä 32 joukkuetta ja noin 400 pelaajaa. Viikonlopun aikana pelattiin 50 ottelua.

- Kaikki toimi turnauksessa hienosti ja palaute vierasjoukkueilta sekä yleisöltä oli todella positiivista. Viikonlopun aikana turnauksessa vieraili noin 1000 henkeä, joka on meidän kokoisellemme paikkakunnalle hurja määrä. Pidimme turnauksessa isompaa “kioskia”, jossa oli myytävänä mm. hampurilaisia, kebabia, hodareita, makkaraa ja jäätelöä, Tolonen kehuu.

Heinäkuun lopulla järjestettiin myös toinen Daikinin tukema turnaus, kun FC HIKin Itämeri Cup pelattiin Hangossa 30 joukkueen voimin. Kaksipäiväistä haastetason turnausta on järjestetty jo 1990-luvulta lähtien.

- Daikinin tuki mahdollisti ruokailun järjestämisen turnauksen osallistujille. Kaikki ovat olleet todella tyytyväisiä turnausjärjestelyihin, erityisesti ruokailu sekä hienot nurmikenttämme ovat saaneet kiitosta, turnauspäällikkö Henriikka Hallikainen kertoo.