Captain's Ball -gaalan hyväntekeväisyyshuutokauppa tuotti peräti 73 500 euroa

Perinteikkäässä Captain's Ball -gaalassa järjestettiin ensimmäistä kertaa hyväntekeväisyyshuutokauppa, jonka tuotot ohjataan lyhentämättömänä Jalkapallo-Säätiön Pertti Alaja -rahastoon.

Glen Kamara tarjosi pelipaitansa hyväntekeväisyyshuutokauppaan.Kuva: Ⓒ SPL /Jimi Soinila

2.12.2022 klo 14:47

Huutokaupan meklari oli muun muassa Olympiakomitean puheenjohtajana ja Veikkauksen toimitusjohtajana toiminut Risto Nieminen. Huudettavia tuotteita olivat:

• Kahden hengen matka Huuhkajien siivillä 14.10. Slovenia-Suomi karsintaotteluun

• Veikkausliigan virallinen pelipallo gaalassa palkittujen nimikirjoituksilla

• Lukas Hradeckyn maalivahdin hanskat ja pelipaita nimikirjoituksella

• Natalia Kuikan pelipaita EM-kisoista nimikirjoituksella

• Glen Kamaran käyttämä Rangers-pelipaita

Niemisen viihdyttävästi johtama huutokauppa oli jättimenestys – huutokauppa tuotti lopulta huimat 73 500 euroa. Korkein hinta, 30 000 euroa, huudettiin Kamaran pelipaidasta.

Hyväntekeväisyyshuutokaupan tuotot ohjataan lyhentämättömänä Jalkapallo-Säätiölle. Jalkapallo-Säätiö tukee vähävaraisten ja syrjäytymisuhan alla olevien lasten ja nuorten jalkapallo- ja futsaltoiminnan edistämistä vuonna 2017 perustetusta Pertti Alaja -rahastosta. Vuosittain Jalkapallo-Säätiö tukee rahastoja jäsenseuroissa 100 000-150 000 eurolla.

Katso huutokauppa Captain's Ball -gaalan tallenteesta >>

Lue lisää Jalkapallo-Säätiöstä >>