Adelina Engman valmistautuu kohtaamaan Walesin – ”Ensimmäinen steppi tulevaisuutta kohti”

Helmarit valmistautuvat parhaillaan Espanjan San Pedro del Pinatarissa lauantaina (12.11.) pelattavaan Wales-otteluun.

Adelina Engman valmistautuu Helmareiden kanssa lauantain Wales-otteluun. Kuva: Jyri Sulander

10.11.2022 klo 23:43

Helmareilla on toistaiseksi takana pallolliset harjoitukset keskiviikkona ja torstaina. Joukkue viimeistelee valmistautumisensa lauantaina Pinatar Arenalla pelattavaan otteluun perjantain harjoitusten myötä.

- Tiistaina käytiin vähän meidän puolustamista läpi ja keskiviikkona hyökkäyspeliä. Olemme katsoneet klippejä Walesista ja siitä, miten he hyökkäävät ja puolustavat, ja sitten treenattu sitä, miten meidän kannattaa pelata heitä vastaan, Hammarbytä edustava laituri Adelina Engman kertoo.

Suoraviivainen ja fyysinen vastustaja

Lauantaina vastaan asettuu Wales, joka oli lähellä edetä ensi kesänä pelattaviin MM-kisoihin. Vasta jatkokarsintojen viimeisen vaiheen jatkoaikatappio Sveitsille murskasi Gemma Graingerin luotsaaman joukkueen kisaunelman. Engmanilla on selkä käsitys siitä, minkälaisen joukkueen Helmarit kohtaa lauantaina.

- Sanoisin, että Wales on fyysinen ja suoraviivainen joukkue. He menevät aika nopeasti eteenpäin. He eivät ole päästäneet hirveästi maaleja, mutta eivät myöskään ole tehneet niitä. Varmasti aika tasainen peli tulossa, Engman ennakoi.

Adelina Engman Helmareiden harjoituksissa Pinatar Arenalla. Kuva: Jyri Sulander

Painopiste huolellisuudessa

Kuten Engman kertoi, on Pinatar Arenan harjoitusviheriöllä panostettu monipuolisesti pelin eri osa-alueisiin päävalmentaja Marko Salorannan johtaman valmennustiimin johdolla. Valmistautuminen käynnistyi tiistaina, jolloin keskittyminen on puolustuspään asioiden hiomisessa.

- Ainakin se on tärkeää, että puolustamme hyvin, ettemme päästä turhia maaleja, mitä ehkä olemme vähän tehneet aikaisemmin, Engman painottaa.

Tiiviin puolustuspelin lisäksi myös keskiviikkona läpikäydyn hyökkäyspelaamisen osalta joukkueella on selvät sävelet.

- Myös se on tärkeää, että uskallamme myös pitää palloa ja välillä pelata pidempiä hyökkäyksiä. Ja totta kai sitten, jos tilanne on hyvä, niin myös pelata lyhyempiä ja nopeampia hyökkäyksiä, Engman analysoi.

Parhaillaan Espanjassa käynnissä oleva leiritys on Helmareiden viimeinen tapahtuma kuluvan vuoden aikana. Sitä myötä myös lauantain Wales-ottelu on Helmareille vuoden viimeinen virallinen maaottelu. Siksi Engman siirtääkin katseensa jo tiukasti kohti tulevaisuutta.

- Tämä on tärkeä tapahtuma. Tämä on vähän niin kuin se ensimmäinen steppi tulevaisuutta kohti. Tärkeä peli tulossa, ja toivottavasti pystymme voittamaan, että voimme ainakin lopettaa tämän vuoden voitolla. Se olisi kiva, Engman päättää.

Suomi ja Wales kohtaavat lauantaina (12.11.) Pinatar Arenalla pelattavassa A-maaottelussa. Klo 20:30 alkavaa ottelua voit seurata suorana lähetyksenä Yle Areenan välityksellä!

Seuraa meitä

Liity postituslistalle