SPL100: Puheenjohtajisto vieraili von Frenckellin haudalla

Lukuisia luottamustehtäviä

Palloliiton puheenjohtajisto käy juhlavuoden aikana kaikkien edesmenneiden puheenjohtajien haudoilla.

Erik von Frenckell on ollut paitsi toistaiseksi pisimpään Palloliiton puheenjohtajan nuijan varressa, myös tunnettu yhteiskuntavaikuttaja. Helsingin apulaiskaupunginjohtajan ja kansanedustajan tehtävät tulivat hänelle tutuksi vuosien varrella. Suomalaista arvostettiin myös Kansainvälisessä jalkapalloliitossa (FIFA). Von Frenckell istui FIFA:n hallituksessa 1927 – 1932 sekä 1950 – 1954. Ensimmäisellä kaudellaan Kansainvälisessä olympiakomiteassakin pitkään vaikuttanut von Frenckell toimi varapuheenjohtajana.

Erik von Frenckellin nimi elää yhä vahvasti suomalaisessa jalkapallossa. Eerikkilän Urheiluopisto Tammelassa kantaa hänen nimeään, kun jalkapallon harjoituskeskus perustettiin vuonna 1949 hänen kartanonsa maille Tammelassa.

Palloliiton 100-vuotisjuhlapäivä jatkuu onnitteluiden vastaanotolla Finnair Stadiumin toimistolla. Kansallisen pääjuhlan huipentaa kello 14.00 alkava Kuningaspeli Suomessa –näytelmä, jonka on käsikirjoittanut ja ohjannut Jussi Helminen.

Lisätietoja:SUOMEN PALLOLIITTOSami Terävä, viestintäpäälliikkö(09) 7421 5233, GSM 040 823 5233sami.terava@palloliitto.fi

tiedote_9377191908.jpg