Palloliiton 87. varsinainen liittokokous päättyi

Toimintastrategia hyväksyttiin

Suomen Palloliiton 87. varsinaisen liittokokouksen päätöspäivä (14.10.) alkoi Palloliiton toimintastrategian käsittelyllä. Liittokokousedustajat hyväksyivät liittohallituksen toimintastrategian vuosille 2013–2016. Toimintastrategian liittotason viisi painopistettä ovat johtajuus ja hyvä hallintotapa, pelaajakehitys, seurakehitys, markkinointiviestintä ja myynti, sekä osaamisen kehittäminen. Jokainen liittotason strateginen valinta jakautuu viiteen alavalintaan.

Liittokokous valitsi myös Pertti Alajan Palloliiton 15. puheenjohtajaksi. Alaja sai 55 ääntä jo vaalin ensimmäisellä kierroksella, kun toiseksi tulleen Ari Lahden äänisaalis oli 33. Äänestyksessä oli paikalla yhteensä 97 liittokokousedustajaa. Varapuheenjohtajiksi valittiin Markku Lehtola ja Harri Talonen. Puheenjohtajiston kausi kestää kevään 2016 liittokokoukseen saakka.

Liittokokous valitsi myös liittovaltuuston 30 jäsentä. Palloliitto julkaisee liittovaltuuston kokoonpanon kotisivuillaan myöhemmin.

SPL:n puheenjohtajat 1907–
Walter Flander 1907–1908