Ennakko: OPS - PK-35 Vantaa

Ykkösen sunnuntain toinen kärkikamppailu pelataan Raatin stadionilla, jossa OPS saa vieraakseen PK-35 Vantaan.

”Vaikeaa, mutta mielenkiintoista”

OPS, SJK, PK-35 ja OPS. Siinä neljän kärki, joka on päässyt omalle kymmenluvulleen sarjapisteissä. Noista porukoista OPS taipui kotonaan RoPS:lle, mutta nappasi edellisellä kierroksella täydet pinnat SJK:lta. Sunnuntaina OPS hakee nousua entistä lähemmäksi kärkipaikkaa kenties koko sarjan kovimmilla panostuksilla kauteen lähteneen Vantaan PK-35:n kustannuksella. Vantaalaiset ovat sarjakolmosia tällä hetkellä.

OPS:n serbialainen keskikenttäpelaaja Vladislav ”Muffi” Viric muistuttaa OPS:n olevan parhaimmillaan kovissa paikoissa.

- Huippujoukkueita vastaan on mukava pelata. Vaikeaa, mutta mielenkiintoista. Viime kaudella olimme hyviä juuri kärkijoukkueita vastaan ja tällä kaudella se näyttää jatkuvan. SJK:n selvitimme tyylillä ja toivon, että onnistumme myös PK-35:ttä vastaan, Viric sanoo OPS:n verkkosivuilla.

- Meidän pitää pelata tiiviinä ryhmänä ja puolustaa yhtenä yksikkönä. Maltetaan odottaa tilaisuuttamme iskeä yksi tai useampi maali ja otetaan siten kolme pistettä. Se tulee olemaan vaikeaa PK-35:ttä vastaan, mutta pienen onnen avulla ja sillä, että kaikki pelaajat antavat oman parhaansa ilman notkahduksia, me voimme voittaa, hän lisää.

Kauden avauksessaan PK-35 antoi todellisen myrskyvaroituksen, kun vantaalaiset nuijivat FC Hämeenlinnan peräti maalein 9–0. Aivan yhtä riemukkaita voittoja PK-35 ei ole tuon jälkeen napsinut, mutta pinnoja on kertynyt tasaisesti. Kärkiporukoiden edessä PK-35 on jäänyt 0–0-tasapeliin RoPS:n kanssa ja hävinnyt SJK:lle maalein 2–1. Samaan aikaan, kun OPS löi SJK:n viime keskiviikkona vieraissa osumin 0–2, nyhjäsi PK-35 paikallispelissä 0–0-tasapelin HIFK:n kanssa. OPS on pitänyt oman maalinsa koskemattomana kahdessa viime pelissä.

- Meillä on kaksi hyvää maalivahtia ja he ovat iso syy meidän nollapeleihin. Olemme pelanneet puolustuksellisesti hyvin ja näin pitää jatkaa myös PK-35:ttä vastaan. Pyritään nollapeliin omassa päässä ja käytetään tilaisuudet hyökkäyspäässä, Viric viitoittaa.

Vilkaisu sunnuntaisen vierasjoukkueen rosteriin vahvistaa sen, että PK-35 on kasannut todellisen ”dream teamin” tavoittelemaan liigapaikkaa. Oulun Palloseurassa tiedetään parhaiten kolmella edellisellä kaudella OPS:n puolesta pelanneen Alex Arinzen taidot. PK-35:n kapteeni on liigajyrä Petri Oravainen ja keskikentällä hääräävät taitavat Ymer Xhaferi ja Konsta Rasimus. Listaa voisi jatkaa pitkään, mutta mainitaan vielä liigakonkari John Weckström sekä viime kauden Ykkösen kärkipelaajat Jukka Santala, Kalle Sorja, Tomi Nyman ja Fidan Seferi, jotka PK-35 värväsi riveihinsä tälle kaudelle.

Tällaiset kamppailut on nähtävä paikan päällä Raatin stadionilla. OPS – PK-35 sunnuntaina 3.6. kello 18.30.