HUU-TV: Anyamele haluaa murtautua Pikkuhuuhkajiin

FC Hongan vikkelä laituri Nnaemeka Anyamele matkustaa Pikkuhuuhkajien kanssa Seinäjoella pelattavaan KOMIA-turnaukseen. Pelaaja ottaa haasteen enemmän kuin mielellään vastaan.

Rahkeet vaikka mihin

Nigerialaiset sukujuuret omaava ”Emeka” Anyamele siirtyi FC Honkaan vuosi sitten HJK:n organisaatiosta. Espoolaisten päävalmentaja Mika Lehkosuo taustajoukkoineen on saanut ilolla seurata nuoren pelaajan kehitystä.

- Emeka on mennyt todella paljon eteenpäin vuoden takaisesta. Hän on kasvanut ihmisenä ja urheilijana, se on ollut ehkä se isoin haaste. Hänellä on erittäin räjähtäviä liikkeitä ja teknisesti hän on riittävän hyvä. Tilannekovuutta vielä lisää, mutta kyllä Emeka on kasvamassa koko ajan hyvään suuntaan. Kesä näyttäköön missä mennään, Lehkosuo kommentoi.

Pikkuhuuhkajat matkaa Seinäjoelle maanantaina. Turnauksen ottelunsa joukkue pelaa torstaina ja sunnuntaina. ”Emeka” iloitsee kutsustaan Suomi-paitaan.

- Tein todella paljon duunia, että pääsisin sinne. Nyt tuli kutsu, joten sielläkin pitäisi onnistua ja pelata hyvin. Nimilista näyttää hyvältä. Minä ja Sauli [Väisänen] olemme meiltä ekaa kertaa siellä. Hyvä, todella hyvä fiilis, Anyamele iloitsee.

Anyamele pelasi ensimmäiset maaottelunsa alle 15-vuotiaissa. Maajoukkuevalmentaja Kimmo Lipposen mukaan säännöt mahdollistavat pelaamisen nuorimmassa ikäluokassa, mikäli pelaaja on hakemassa kyseisen maan kansalaisuutta. ”Emeka” sai Suomen passin lopulta viime keväänä ja teki heti paluun Suomi-paitaann alle 19-vuotiaiden kanssa kaksoismaaottelussa Valko-Venäjää vastaan.

- ”Emeka” on ollut suunnitelmissamme koko ajan ja käynyt leireillämme. Hän on ehdottomasti lupaava pelaaja, Lipponen toteaa.