Kakkosen nousukarsintaparit arvottiin

Ottelut UEFA:n vierasmaalisäännöin

Miesten Kakkosen nousukarsintaotteluparit arvottiin sunnuntaina (30.9.) Suomen Cup-viikonlopun yhteydessä. Karsintapelien järjestys (koti- ja vieraspeli) arvottiin samassa yhteydessä. Lohkojen voittajat pelaavat pareittain kaksiosaiset nousukarsintafinaalit, joiden yhteistuloksilla voittajat nousevat Ykköseen kaudelle 2013. Kaksi joukkuetta nousee Ykköseen.

Ottelut pelataan UEFA:n vierasmaalisäännön mukaisesti. Jos joukkueet tekevät karsintaotteluissa yhtä paljon maaleja kahdessa osaottelussa, voittaja on se, joka on tehnyt enemmän vierasmaaleja. Mikäli vierasmaalitkin ovat samat, pelataan heti toisen osaottelun päätteeksi jatko-ottelu, jonka pituus on 2 x 15 minuuttia. Voittaja on jatko-ottelussa enemmän maaleja tehnyt joukkue. Mikäli joukkueet tekevät jatko-ottelussa saman määrän maaleja, niin vierasmaalisääntö astuu voimaan ja vierasjoukkue voittaa. Jos kumpikaan joukkue ei tee maaleja jatko-ottelussa, niin suoritetaan rangaistuspotkukilpailu.

Arvonta on suoritettu 30.9. naisten Suomen Cupin finaalin yhteydessä. Arpojina toimivat naisten maajoukkueen valmentaja Andrée Jeglertz ja liittohallituksen jäsen Leena Ståhl.

Otteluparit, miesten Kakkosen nousukarsinta:

13.10.
Itälohkon voittaja - Pohjoislohkon voittaja
Etelälohkon voittaja - Länsilohkon voittaja

20.10.
Pohjoislohkon voittaja - Itälohkon voittaja
Länsilohkon voittaja - Etelälohkon voittaja

Otteluiden alkamisajat vahvistetaan myöhemmin, kun karsinnassa pelaavat joukkueet ovat selvillä.