Tampere - T18 Kakkonen: Tilastot

PiPS/ÅIFK YJ2620411-216
FC Nokia/0361055-183
FC Halikko61054-163

(T18) Kakkonen 11v11 (2x40min)

Ensin pelataan 7 joukkueen yksinkertainen sarja. Ottelut tulee pelata 5.6. mennessä.

Tämän jälkeen pelataan jatkosarjat (A ylempi ja B alempi), joiden joukkueet määräytyvät kevätkierrosten sarjasijoitusten perusteella. Jatkosarjat tulee pelata 30.6. mennessä. Sarjoissa ei sallita ottelun luovutuksia, vaan siitä seuraa sarjasta sulkeminen. Edestakainen vaihto-oikeus, 7 vaihtopelaajaa.

Jatkosarjojen otteluohjelmat määräytyvät kevätkierroksen runkosarjan sarjasijoitusten perusteella. Ylemmässä (A) jatkosarjassa pelaavat kevätkierroksen sijoille 1.-4. sijoittuneet joukkueet. Lähtöpisteet loppusarjaan: 3-2-1-0. Alemmassa (B) jatkosarjassa pelaavat kevätkierroksen sijoille 5.-7. sijoittuneet joukkueet. Lähtöpisteet: 2-1-0 (tai 2-1)
Ylemmän (A) jatkosarjan voittajajoukkue nousee syksyksi 2019 T18 Ykköseen ja sarjan 2.-4. sijoittuneet jatkavat T18 Kakkosessa syyskierroksella.

Alemman (B) jatkosarjan 1.-2. sijoittuneet jatkavat T18 Kakkosessa syyskierroksella. Kolmanneksi sijoittunut joukkue putoaa T18 Kolmoseen. Huom! Täydennysmenettely. Piirinsarjojen T18 Kolmosen voittajajoukkueilla (1+1), joilla ei ole nousurajoitetta voi halutessaan nousta syksyksi 2019 T18 Kakkoseen. Tarvittaessa sarjaa voidaan täydentää kevätkierroksen 7. sijoittuneella joukkueella.

Syyskierroksen tavoitejoukkuemäärä sarjassa on 8 joukkuetta. Syyskierroksen paras joukkue nousee kevääksi 2020 T18 Ykköseen ellei Palloliitto toisin ilmoita.

Aluesarjat 2019