Regions' Cup info

SUOMEN REGIONS’ CUP 2018

Osallistumisoikeus
Kilpailuun voivat osallistua Palloliiton jäsenseurojen aikuisten joukkueet, jotka osallistuvat piirien viralliseen kilpailutoimintaan eli joukkueet, jotka pelaavat Kolmosessa tai alemmassa sarjassa. JKKI-joukkueet eivät voi osallistua kilpailuun.

Palkinnot
Suomen Regions’ Cupin voittaja saa 5000€ palkintorahaa ja hävinnyt finaalijoukkue 1000€. Uutena palkintoja kilpailun voittaja saa myös suoran paikan Suomen Cupin 2018-2019 lohkopelivaiheeseen. Finaalin pelipaikan määräytyminen päätetään myöhemmin.

Euroopan jalkapalloliitto (UEFA) järjestää toistaiseksi kansainvälisen kilpailunsa (UEFA Regions Cup) kahden vuoden välein parillisina vuosina, ja kansallinen palkitsemisjärjestelmä on suunniteltu tämän rytmin mukaan. Lähtökohtana Suomen Regions' Cupin kilpailun läpiviemiseen ja palkitsemiseen pidetään säännöllisyyttä ja valmiutta tarvittaessa reagoida muutoksiin UEFA:n suunnalta.

Palkitsemisen perustana on kansainvälinen kilpailukalenteri.  Näin kansainvälisen kilpailun Suomen osallistuja pystytään määrittelemään jo edeltävänä syksynä, ja seura pystyy valmistautumaan kauteen tiedostaen osallistumisensa UEFA Regions' Cupiin seuraavalla kilpailukaudella.

Palkitsemiset vaihtuvat vuorovuosin, jättäen mahdollisuuden samansisältöiseen palkitsemiseen vuosittain, mikäli UEFA päättää muuttaa oman kilpailunsa jokavuotiseksi.

Seura, joka osallistuu Suomen edustajana UEFA Regions' Cupiin, saa rahalista tukea osallistuakseen kansainvälisiin peleihin myös UEFA:lta. Tarkemmat summat vahvistuvat myöhemmin. Perinteisesti UEFA:n korvaus on kattanut matkakustannukset.

Piirit määrittelevät ja tiedottavat itsenäisesti mahdolliset omat piirikohtaiset palkintonsa (esim. pisimmälle edennyt joukkue alimmasta sarjatasosta tmv). Kilpailumääräysten mukaisesti, on kaudella 2018 Regions' Cupissa käytössä SK-pelaajasääntö niiden joukkueiden kohdalla, joiden piirinsarjaa ko. sääntö myös koskee.

Osallistumismaksu on 110 euroa/joukkue.

SUOMEN REGIONS’ CUPIN SÄÄNNÖT 2018

Kilpailukalenteri:

Pelattava viimeistään Arvonta
1. kierros 8.4.2018 9.2.2018
2. kierros 6.5.2018 10.4.2018
3. kierros 3.6.2018 8.5.2018
4. kierros 8.7.2018 5.6.2018
Puolivälierät 5.8.2018 10.7.2018
Välierät 2.9.2018 7.8.2018
Finaali 29.9.2018 (pelipaikan määräytyminen päätetään myöhemmin)