Naisten Liiga info

Naisten Liigaa vuodesta 2007

Naisten pääsarja järjestettiin ensimmäistä kertaa Naisten Jalkapalloliigan nimellä Suomen Palloliiton 100-vuotisjuhlavuonna. Sarja tunnettiin vuoteen 2006 asti Naisten SM-sarjana. Uudstunut sarja juhlisti paitsi Palloliiton yli 100-vuotista taivalta, myös naisten jalkapallon jatkuvaa kasvua. Naisten SM-sarjaa ehdittiin pelata 36 kautta. SM-sarjan menestynein joukkue oli HJK 22 mestaruudella.

Naisten Liigassa pelattiin kaudella 2007 kymmenen joukkueen kaksinkertainen sarja. Vuonna 2008 Naisten Liigassa pelasi ensimmäistä kertaa 12 joukkuetta. Vuonna 2009 käytössä oli sama sarjajärjestelmä. Sarjauudistuksen myös sarjajärjestelmä muuttui kaudeksi 2010. Kaudesta 2011 lähtien Naisten Liigassa pelattiin 10 joukkueen kolminkertainen sarja.

Kausi 2019 Naisten Liigassa käynnistyy lauantaina 23. maaliskuuta kolmella ottelulla. Kaksinkertainen runkosarja saadaan päätökseen lauantaina 24. elokuuta pelattavalla täydellä ottelukierroksella, minkä jälkeen sarja aiemmilta kausilta tuttuun tapaan jakautuu kuuden joukkueen yläloppusarjaan ja neljän joukkueen alaloppusarjaan. Yläloppusarja pelataan yksinkertaisena sarjana ja alaloppusarja kaksinkertaisena – molemmat runkosarjan pisteet pohjana.

Lisenssimääräykset >>

SUOMEN PALLOLIITTO
Urheilukatu 5

puh. (09) 742 151
e-mail: etunimi.sukunimi@palloliitto.fi

Naisten Liigan vastuuhenkilöt

PETER LUNDSTRÖM
kilpailupäällikkö
GSM 050 380 0059
peter.lundstrom(a)palloliitto.fi

Naisten Liigan painokelpoisen logon (suomeksi ja ruotsiksi) voit pyytää osoitteesta heidi.soininen(a)palloliitto.fi.