Futsalikonit ja Futsallegendat

FUTSAL HALL OF FAME - FUTSALIKONIT

Suomalaisen futsalin kunniagalleria, Futsal Hall of Fame perustettiin vuonna 2018, kun futsalia oli pelattu Suomessa 20 vuotta ja suomalaista futsalia haluttiin juhlistaa.  Suomen Palloliiton Respect -työryhmä esittää liittohallitukselle valittavaksi Futsal Hall of Famin jäsenet.

Kunniagallleriaan voidaan valita suomalaisen futsalin hyväksi tehdystä työstä ansioituneita pelaajia, valmentajia, erotuomareita, järjestö- ja seurajohtajia tai muita futsalin parissa toimineita henkilöitä. Henkilö voi päästä kunniatauluun lopetettuaan aktiiviuran vähintään kolme vuotta sitten, jollei poikkeuksellisista syistä muuta johdu.

Futsal Hall of Fame – futsalikonit valintavuosittain luetteloituina (nämä ensimmäiset numerojärjestyksessä ja meriittiselityksin, myöhemmät aakkosissa)

2018
1. Pertti ALAJA, toi futsalin Suomeen – alku 1994, ollut FIFAn futsalvaliokunnan jäsen
2. Risto SALMI, maajoukkuepelaaja 2000 - 2013, ensimmäisenä 100 maaottelua – nro 2 pitkäaikainen pelinumero maajoukkueessa
3. Jyrki FILPPU, FIFA-erotuomari 1998 - 2005, 3 EM-lopputurnausta, 1 MM-lopputurnaus, FIFA- ja UEFA-erotuomarikouluttaja, SPL:n futsalpäällikkö
4. Teemu TERHO, maajoukkuepelaaja – nro 4 pitkäaikainen pelinumero maajoukkueessa
5. Jouni PIHLAJA, maajoukkueen valmentaja 2005 – 2012, seuravalmentaja (DPR, Ilves, PoPa) ja futsalentusiasti ja -kehittäjä
6. Ilpo HELLSTEN, maajoukkueen fysioterapeutti – 100 maaottelua
7. Jani MODIG – maajoukkuepelaaja 2001 – 2010 – nro 7 pitkäaikainen pelinumero maajoukkueessa, 58 maaottelua – 17 maalia

FUTSALLEGENDAT

Futsallegenda on henkilö, joka on vaikuttanut suomalaisessa futsalissa, sen kehittymisessä tai kehittämisessä pelaajana, valmentajana, erotuomarina tai seuratoiminnassa.

Futsallegendat – aakkosjärjestyksessä meriittiselityksin, valintavuosittain luetteloituina

2018
Oleg EPRINTSEV, FTK:n miesten SM-sarjan pelaaja 1990-2000 -luvuilta, sittemmin FTK:n naisten liigajoukkueen valmentaja
Jussi LAHTINEN, Ilveksen pitkäaikainen maalivahti SM-sarjassa ja sen jälkeen mv-valmentaja Ilveksen liigajoukkueessa