SMJK

Hyvä Jalkapallokannattaja,

Suomen Maajoukkueen Kannattajat Ry on kannattajien vuonna 2002 perustama yhdistys, jonka toiminta-ajatuksena on edistää Suomen jalkapallomaajoukkueiden kannatusta. Toiminnan tavoitteena on koota maajoukkueesta kiinnostuneet henkilöt yhteen sekä tarjota heille tapahtumia, alennuksia ja muita etuja. Yhdistys toimii yhteistyössä Suomen Palloliiton kanssa ja pyrkii näin takaamaan jäsenilleen parhaat mahdolliset puitteet maajoukkueiden seuraamiselle.

Olympiastadionilla yhdistyksen käyttöön on varattu oma fanikatsomo pohjoiskaarteesta, jossa äänekäs oman joukkueen kannustaminen on paitsi sallittua, myös toivottavaa. Lisäksi Helsingin ulkopuolella pelattavissa otteluissa yhdistyksen jäsenille on aina varattuna oma katsomonosa. Yhdistyksen jäsenet voivat tilata lippunsa tähän katsomoon yhdistyksen kautta – lisäksi Suomen Palloliitto myöntää ottelulipuista alennuksen.

SMJK pyrkii järjestämään myös matkapaketteja vierasotteluihin. Vapaaehtoisvoimin pyörivän yhdistyksen kapasiteetti ei riitä tätä jokaiseen vierasotteluun toteuttamaan, mutta viimeisten vuosien aikana kannattajat ovat käyneet muun muassa yhdistyksen järjestämillä bussimatkoilla Valko-Venäjällä sekä Baltic Cupissa. Ottelulippuja SMJK:n kautta saa lähes jokaiseen Huuhkajien vierasotteluun. Lisäksi SMJK pyrkii järjestämään jokaiseen vierasotteluun myös kokoontumisbaarin, johon on ehdottoman tervetullut aistimaan tunnelmaa vaikka ei olisikaan yhdistyksen jäsen. Nämä ovat myös loistavia mahdollisuuksia tutustua yhdistyksen jäseniin ja lähteä mukaan toimintaan!

Positiiviseen kannattajakulttuuriin kuuluu myös yhteistyö vastustajan kannattajien kanssa. Suomen Maajoukkueen Kannattajat on korostanut tätä puolta toiminnassaan alkumetreistä lähtien. Maaotteluiden alla pyritään pelaamaan kannattajien välisiä maaotteluita. Suomen Maajoukkueen Kannattajat käyvät seuraamassa ja tukemassa myös nuorten ja naisten maajoukkueen suorituksia.

Yhdistyksen tiedotuksesta vastaa yhdistyksen nettisivut osoitteessa www.suomifanit.com, vähintään kaksi kertaa vuodessa ilmestyvä jäsenlehti HUIKEE SETTI!. Jäsenet saavat luonnollisesti HUIKEE SETTI! -lehden suoraan kotiin kannettuna jäsenmaksun hinnalla. Lisäksi SMJK tiedottaa ajankohtaisista asioista Facebookissa, josta yhdistys löytyy nimellä Suomen Maajoukkueen Kannattajat ry, sekä Twitterissä nimellä Pohjoiskaarre.

Yhdistys pyrkii jatkuvasti kehittämään toimintaansa ja tarjoamaan lisää etuja. Toimintaan ovat tervetulleita kaikki Suomen jalkapallomaajoukkueen ystävät – kaikille on varattu paikka niin koti- kuin vierasotteluissakin! Tämän lisäksi yhdistyksen oma fanimaajoukkue etsii jatkuvasti uusia kykyjä…

Kannustetaan maajoukkue yhdessä kohti arvokisoja, Oi Suomi on!

SUOMEN MAAJOUKKUEEN KANNATTAJAT RY
Janne Ulmala, puheenjohtaja