Volkswagen jatkaa Palloliiton pääyhteistyökumppanina

Julkaistu

  • Jalkapallosarjat

Volkswagen jatkaa Palloliiton pääyhteistyökumppanina – mukana jalkapalloperheissä nappuloista maajoukkueeseen.

Volkswagen jatkaa Palloliiton pääyhteistyökumppanuuttaan uudella nelivuotisella sopimuksella. Jalkapallo on harrastajamäärällä mitattuna Suomen suurin laji, ja yhteistyö on Volkswagenille erinomainen väylä tukea suomalaisen jalkapallokulttuurin kehitystä ja olla osa jalkapalloperheiden arkea.

Volkswagen ja Palloliitto ovat jatkaneet vuonna 2017 alkanutta pääyhteistyökumppanisopimustaan. Uusittu nelivuotinen sopimus kattaa edelleen miesten ja naisten A-maajoukkueet, futsal- ja nuorten maajoukkueet sekä Veikkausliigan. Volkswagen on merkittävä lajin tukija myös kansainvälisesti: Volkswagen on UEFA:n kumppani vuosina 2018-2022 kattaen myös jalkapallon EM-kisat vuonna 2020.
Uusitun Palloliitto-kumppanuuden myötä Volkswagen on edelleen osa suomalaista jalkapalloperhettä. Sopimuksen myötä tuetaan ja edistetään suomalaisen jalkapallokulttuurin kehitystä pienistä harrastajista ammattilaisiin. 

– Olemme olleet hyvin tyytyväisiä yhteistyöhömme Palloliiton kanssa. Tavoitteena on aina kumppanuus, joka on merkityksellinen kaikille osapuolille. Jalkapallo on harrastajamääriltään suurin laji Suomessa, ja Volkswagenin perheautomallisto on maan laajin. Sopimuksen myötä tavoitteemme kuljettamisen lisäksi kannustaa jalkapalloperheitä toteutuu, sanoo Volkswagenin henkilöauto-osaston johtaja Mikko Mykrä.

Uusitun sopimuksen myötä myös Palloliiton suosittu Perhefutis-seurakehityshanke saa jatkoa. Hanke käynnistyi Volkswagenin ja Palloliiton yhteistyön myötä vuonna 2017. 

– Erityisen tyytyväisiä olemme olleet Perhefutis-hankkeeseen, jonka avulla on mahdollistettu matalan kynnyksen harrastustoimintaa.  Perhefutis on laadukasta harrastustoimintaa, jossa lapsi ottaa ensimmäisiä kehitysaskeliaan jalkapallon parissa turvallisesti vanhemman kanssa yhdessä. Samalla edistetään lapsen ja vanhemman yhteistä tekemistä ja tuetaan heidän vuorovaikutustaan, Mykrä sanoo.

Palloliiton puolelta ollaan hyvin tyytyväisiä kohta kaksi vuotta jatkuneeseen yhteistyölle, joka on jo tähän mennessä osoittanut toimivuutensa.

– Tällaiselle toiminnalle on selkeästi suurta kysyntää. Yhä voimistuva trendi on, että vanhemmat etsivät yhä nuoremmille lapsille kehittäviä liikuntaharrastuksia. Perhefutis vastaa juuri tähän tarpeeseen, Palloliiton myynti- ja markkinointijohtaja Mikko Varis sanoo.

Varis painottaa, että yhteistyön jatkuminen Volkswagenin kanssa on hieno asia ja mahdollistaa yhteisten tavoitteiden edistämisen yhä syvemmällä tasolla.

- Uusi neljän vuoden sopimus on todella hieno asia meidän kannaltamme. Uskon että olemme Volkswagenin kanssa yhteistyömallien kehittämisessä vasta alkutaipaleella, vaikka paljon hyvää on saatu jo aikaiseksi. Olen varma, että yhteistyötä kehitettäessä tähän saakka saatujen kokemusten pohjalta niin molemmat osapuolet kuin koko jalkapalloperhe hyötyvät merkittävästi.

Veikkausliigan markkinointijohtaja Ville-Mikko Korkka näkee Volkswagen-yhteistyön jatkumisen hyvin positiivisessa valossa. 

– Volkswagenin ja suomalaisen jalkapalloperheen kokonaisvaltainen yhteistyö on erinomainen esimerkki toimivasta kumppanuudesta koko suomalaisen jalkapallokulttuurin hyväksi aina korkeimmalle sarjatasolle asti. Volkswagen on luotettava kumppani, jonka kanssa yhteistyö niin viihteellisten sisältöjen kuin Veikkausliiga-legendojen kanssa on tuottanut positiivista palautetta Veikkausliiga-fanien keskuudessa.

  • Palloliitto