VIFK pudotti Jazzin cupista

• Jalkapallosarjat

FC Jazzin taival Suomen Cupissa päättyi lauantaina 4. kierrokselle porilaisten taipuessa Kakkosessa pelaavalle VIFK jatkoajan jälkeen 2-3.

Shokkialku

VIFK meni puolen minuutin pelin jälkeen rankkarista johtoon Markus Nordmanin toimesta. Lisää tuli ottelun 15 minuutilla, kun Nordman lisäsi VIFK:n johdon kahteen maaliin. FC Jazzilla oli tutut maalintekijät, ensin Sami Rantala teki Aleksi Nurmisen syötöstä toisen jakson aluksi kavennuksen 2-1 ja ottelun 75 minuutilla Stanley Ukwuoma tasoitti Prince Lapnetin syötöstä.

- Melkoinen shokkialku, totesi FC Jazzin valmentaja Jouni Joensuu ottelun alusta.

- Tiesimme, että VIFK on hyvä joukkue ja viime vuosina meillä on ollut heidän kanssaan tasaisia pelejä. Valmistauduimme otteluun huolella, mutta kuitenkin olimme nopeasti kahden maalin tappioasemassa.

Jatkoajalla tuli uudestaan shokkihoitoa, kun ottelun 103 minuutilla Nicolas Sievers Laine upotti vaasalaisille 3-2 johdon, joka kesti ottelun loppuun saakka.

- Pitää myöntää, että VIFK pelasi hyvin, joukkueessa oli hyviä pelaajia ja he olivat tänään parempi joukkue, totesi Joensuu vielä lopuksi