Välierät katkolla lauantaina

• Futsal

Miesten Futsal-Liigassa pelataan lauantaina kolmannet välieräpelit. Molemmat sarjat ovat tilanteessa 2-0, joten sarjat ovat ensimmäistä kertaa katkolla.

Kampuksen Dynamon ja Ilves FS:n välieräsarja jatkuu Tampereella Kauppi Sports Centerissä kolmannella välieräottelulla lauantaina 14.4. klo 18.00. Tähän asti välieräsarja on mennyt KaDyn komennossa jyväskyläläisten raivattua itsensä jo voiton päähän finaalipaikasta otteluvoittojen ollessa 2-0. Finaalipaikkaan tarvitaan siis kolme voittoa. Mikäli Ilves löytää keinot KaDyn kaatamiseen lauantaina, pelataan Kaupissa myös sunnuntaina. Neljäs välierä alkaisi pyhänä niinikään klo 18.00.

- Koko vuosi on ollut meille yksi iso oppimisprosessi. Varsinkin nuoremmat vastuunkantajamme ovat ottaneet todella isoja harppauksia kauden aikana. Menneeltä viikonlopultakin jäi paljon opittavaa ja tuoreimmankin pelin opiskelun aloitimme jo. Olemme taas pykälän viisaampia ja kokeneempia ensi viikonloppuna Tampereella, Ilves-luotsi Antti Teittinen toteaa seuran verkkosivuilla.

- Jokainen peli yksi kerrallaan. Meillä on yhä täydet mahdollisuudet ja momentum voi aivan hyvin vielä kääntyä, Teittinen lisää.

Toisessa välieräsarjassa Leijona Futsal nappasi viime viikonloppuna kaksi vierasvoittoa Sievi FS:stä. Näin LeiF johtaa 2-0 ja pääsee lauantaina metsästämään kolmatta voittoaan ja finaalipaikkaa.

Ensimmäisen pelin LeiF voitti 1-0 ja toisen 5-3. Sievi FS on tällä hetkellä samassa tilanteessa kuin se oli viime kaudella. Viime kaudella Someron Voima johti sarjaa jo voitoin 2-0. Sievi pystyi kuin pystyi ottamaan kolme peräkkäistä voittoa ja eteni aina mestaruuteen asti.

• Futsal-Liiga