Uudenmaan piirin syyskokous pidetty

• Alueuutiset
  • Seuratoiminta

Suomen Palloliiton Uudenmaan piirin vuosikokous pidettiin 13.11.2016 Tuusulassa. Kokouksessa oli edustettuina 42 jäsenseuraa 145:stä, joiden edustama yhteinen äänimäärä oli 543 (1097) ääntä. Kokouksen puheenjohtajana toimi Raine Nieminen Keravalta. kokouksen aluksi palkittiin vuoden 2018 ansioituneita toimijoita.

Puheenjohtaja luovutti Palloliiton kultaisen ansiomerkin jäsenpalvelupäällikkö Eija Kakolle. Piirin kultainen ansiolevyke myönnettiin Risto Rissaselle Hyvinkäältä. Uudenmaan piirin huomionosoitukset myönnettiin poikien U19-EM-kisajoukkueessa pelanneelle Teemu Jäntille (FC Lahti) sekä FC Hongan naisten edustusjoukkueelle menestyksestä Naisten Mestareiden liigassa.

Suomea tyttöjen U17 -MM-kisoissa edustaville Uudenmaan piirin seurojen pelaajille myönnettiin erikoispalkinnot. Palkitut pelaajat ovat: Emma Immonen (PK-35 Vantaa), Emmi Siren (TiPS), Oona Siren (TiPS), Jenna Topra (TiPS), Joanna Tynnilä, (TiPS), Aino Vuorinen (FC Honka) ja Nana Yang (FC Honka).

Vuoden pelaaja: Macoumba Kandji, FC Honka.
Vuoden valmentaja: Vesa Vasara, FC Honka.
Vuoden seura: Vantaan jalkapalloseura.
Vuoden erotuomari: Roni Hakola, EEK.

Piirikokous kutsui hallituksen esityksestä piirin kunniapuheenjohtajiksi ja  –jäseniksi seuraavat henkilöt:
Kunniapuheenjohtajat: Risto Kaplas (Lahti), Heikki Åke (Nurmijärvi) ja Kari Uotila (Espoo).
Kunniajäsenet: Mikko Bergman (Tuusula), Urho Etelämäki, (Hyvinkää), Kari Hakkarainen (Kerava), Mauri Keinänen (Hyvinkää), Seppo Koivuporras (Kirkkonummi), Ilkka Laanti (Vantaa), Harri Metsänen (Lahti), Markku Sandström (Kerava), Leena Ståhl (Vantaa), Kaj Wiander (Vantaa) ja Risto Viljanen (Lahti).

Vuosikokouksen valinnat

Piirin puheenjohtajaksi valittiin yksimielisesti Mikko Bergman Tuusulasta. Varapuheenjohtajaksi valittiin äänestyksen jälkeen Leena Louhisola Espoosta. Piirihallituksessa oli erovuorossa neljä jäsentä. Ehdokkaita hallitukseen seuraavaksi kaksivuotiskaudeksi oli neljä henkilöä, jotka valittiin yksimielisesti. Valituiksi toimikaudelle 2019-20 tulivat seuraavat henkilöt (varahenkilö): Juha Jylhä (TiPS, uusi/varajäsen Kimmo Jääskeläinen, TiPS), Anssi Koskenvesa (FC Espoo/Juha Luusua, FC Espoo), Jari Kurittu (JäPS, uusi/Vesa Takko, JäPS) ja Kaj Wiander (LUEK/Raine Nieminen, KP-75).

Kokous hyväksyi vuoden 2019 toimintasuunnitelman ja talousarvion. Toimintasuunnitelma perustuu suomalaisen jalkapallon yhteiseen strategiaan vuosille 2016-20. Taloudellisen tuloksen vuodelle 2018 arvioidaan olevan - 298 147 €.

Kokous päätti valtuuttaa piirihallituksen valmistelemaan liikkeen luovutusta Suomen Palloliitolle syksyllä 2019 ja valmistelemaan yhdistyksen purkamista. Kaikki kokousmateriaalit täältä.

Lisätietoja: piirijohtaja Matti Räisänen +358 50 522 3696.

• Uusimaa