Urheilutoimittajat: Jukka Kytölä on vuoden 2019 futsalpelaaja

• Futsal

Arkistokuva: Suomen maajoukkueen avainpelaajat Jukka Kytölä ja Miika Hosio (vas.)

Urheilutoimittajien Liitto on valinnut Jukka Kytölän (s. 1988) vuoden 2019 futsalpelaajaksi. Valinta on Kytölälle jo kolmas perättäinen. Maajoukkueen avainpelaajiin kuuluvan Kytölän seura on italialainen KAOS Mantova, jota hän oli nostamassa karsintojen kautta Italian pääsarjaan täksi kaudeksi.

Aiemminkin Italiassa pelannut Kytölä siirtyi Mantovaan vuonna 2018 jyväskyläläisestä Kampuksen Dynamosta, jonka riveissä oli juuri voittanut Suomen mestaruuden; mestaruus oli ensimmäinen sekä Kytölälle että KaDylle.

Pohjapelaaja Kytölä tunnetaan erityisesti puolustussuunnan erikoismiehenä, mutta tähänastisissa 88 maaottelussaan hän on myös iskenyt 23 maalia. Mantovan sarjasijoitus on tällä hetkellä yhdeksäs, ja Kytölän Serie A -maalisarakkeessa komeilee neljä osumaa.

Maajoukkuepaidassa Jukka Kytölä nähdään tositoimissa jo 30.1.-2.2.2020 Elite Round -turnauksessa Portugalissa. Elite Roundin lohkovoittajat etenevät suoraan Liettuan MM-turnaukseen (12.9.-4.10.), ja lohkokakkoset pelaavat vielä jatkokarsinnan huhtikuussa.

Urheilutoimittajien Liiton uutinen >>

• futsal