U17-pojat valmiina avaamaan Minskin turnauksen

• Maajoukkueet

U17-poikien maajoukkue matkasi perjantaina kohti Minskiä ja perinteistä alkuvuoden kansainvälistä turnausta.

Pientä jobinpostia joukkue sai jo ennen matkalle lähtöä, kun Nikolas Talo ja Onnipekka Pajula joutuivat jäämään sivuun, kun kumpikaan ei ollut vielä aivan täydessä pelikunnossa. Lisäksi vielä Lasse Ikonen sairastui aivan lähdön alla ja joutui myös jättämään Minskin matkan väliin.

Päävalmentaja Erkka V. Lehtola täydensi ryhmäänsä Niklas Leinosella, Linus Rönnbergillä ja Agon Sadikulla.

- Heistä Sadikulla ei ole yhtään maaottelua tilillä ja ensimmäinen merkintä tullee nyt sunnuntaina. Lisäksi otimme vielä Eetu Huuhtasen mukaan kolmanneksi maalivahdiksi. Ikäluokassa on paljon hyviä maalivahteja ja täällä jokainen saa nyt yhden kokonaisen ottelun ja joku pelaa kaksi ottelua, Lehtola kertoo.

Joukkueen koko pelaajalista >>

Päävalmentaja on itsekin toipunut sopivasti talviflunssasta ja on täydessä vauhdissa joukkueen mukana.

- Hyvä fiilis ja meininki on harjoituksissa ollut niin perjantaina Myyrmäessä ennen lähtöä kuin nyt lauantaina täällä Minskissäkin. Eilen keskityttiin puolustuspelaamiseen ja tänään sitten enemmän hyökkäyspeliin, Lehtola kertoi lauantai-iltana Minskistä.

Avausottelu on edessä jo sunnuntaina päivällä, kun vastaan asettuu Belgia kello 13.10 (12.10 Suomen aikaa) Manezh arenan komeassa hallissa.

- Belgia on matkassa luultavasti niin sanotulla future-joukkueellaan, jossa varmasti hyviä pelaajia ja osaamista riittää, mutta ehkei niin paljon fyysisyyttä kuin maan ihan ykkösnyrkillä. Huomenna sitten nähdään, millainen ryhmä sieltä vastaan tulee, mutta meillä on aika vahva oletus Belgian pelaamisesta, kun he ovat jo useamman vuoden pelanneet samalla tyylillä.

- Kova haaste on joka tapauksessa edessä, mutta niitähän me täältä tulimme hakemaankin, Lehtola linjaa.

Suomen joukkueessa on sunnuntain alla yksi kysymysmerkki Maksim Stjopinin saatua pienen kolhun perjantaina ja jätettyä lauantain harjoituksen väliin.

- Katsomme tilanteen hänen osaltaan vielä aamulla, mutta väkisin emme lähde häntä missään nimessä peluuttamaan. Tässä on kuitenkin neljä ottelua kaikkiaan edessä.

Turnauksen kaikkia otteluita voi ennakkotietojen mukaan seurata suorina lähetyksinä Valko-Venäjän liiton verkkosivujen kautta osoitteessa https://abff.by/

Palloliitto ei vastaa ulkoisen linkin toimivuudesta tai suoran lähetyksen näkymisestä Suomessa.

• P2003