TuWe kohtaa SoVo:n Kolmosen Kuukauden Ottelussa

• Alueuutiset

Syyskierroksen avausotteluissaan voiton napanneet Turun Weikot ja Someron Voima kohtaavat toisensa perjantaina Länsi-Suomen Kolmosen Kuukauden Ottelussa. TuWe kohenteli asemiaan sarjan hänniltä kohti keskikastia voittamalla edellisellä kierroksella SC Wolvesin ja SoVo tarjosi shokkihoitoa sarjajohtaja Pallo-Iiroille voittamalla viime viikolla Somerolla selvästi 3-0. Kahden vahvassa kesävireessä olevan joukkueen kohtaaminen on siis perjantaina tiedossa. Ottelu on tuttuun Kuukauden Ottelun tapaan nähtävissä suorana striiminä myös osoitteessa ts.fi.

TuWe aikoo parantaa sijoitustaan

TuWe:n joukkueenjohtaja Mika Salonen arvioi Länsi-Suomen Kolmosta kevätkierroksen jälkeen.

-Sarja on ollut mielenkiintoinen uutena 14 joukkueen sarjana. Sarja on erittäin tasainen ja kaikki on vielä avoimena niin nousun kuin putoamisenkin kannalta. Vaikka sarjassa on ollut rumiakin tuloksia, niin silti kaikki joukkueet pystyvät haastamaan kärkijoukkueitakin tosissaan.

TuWe:n tavoitteena on olla sarjassa syksyllä taulukon keskiviivan yläpuolella.

- Suosikkijoukkueet ovat sarjassa odotetusti olleet Iirot, Åland ja Masku. Tavoitteeseemme on kevätkierroksen jälkeen eroa viisi pistettä. Lähdemme syyskierroksella kirimään tätä eroa kiinni. Hyvänä päivänä pystymme haastamaan sarjan kärkijoukkueetkin, mutta muutama rökäletappiokin on osunut matkan varrelle kevätkierroksella ja näistä pitäisi päästä eroon, pohtii Salonen.

TuWe kärsi keväällä muutaman rökäletappion, joista se haluaa eroon syksyn peleissä

Joukkueenjohtaja Salonen on tyytyväinen muutamien nuorempien pelaajien mukaan tulosta joukkueeseen.

- Varsinkin Jesse Nurmi ja Lauri Vasa ovat päässeet hyvin mukaan Kolmoseen ja he ovat ottaneet ison harppauksen eteenpäin, kiittelee Salonen.

Weikkojen ryhmästä kaksi täksi kaudeksi joukkueeseen siirtynyttä pelaajaa on erottautunut vahvasti. Karjaalta Turkuun palannut Niclas Forss on ollut tehokas kahdeksalla maalillaan ja hän pystyy omalla taidollaan ratkaisemaan otteluita TuWe:n eduksi. Lisäksi Helsingistä Turkuun tullut Marko Katainen on omalla esimerkillään vienyt joukkuetta eteenpäin. Kolmosen maalipörssissä Forssin perässä TuWe-pelaajista on kuuden maalin Ville Stylman.

Niclas Forss on ollut TuWe:n tehokkain maalintekijä

Syyskaudeksi TuWe maalille palaa Ranskassa puoli vuotta viettänyt Jussi Väätäinen. Keväällä pääosin torjuntavastuun kantanut Saku Suominen on loppukauden loukkaantuneiden kirjoissa.

Kuukauden Ottelun vastustajaa Mika Salonen arvioi varovaiseen sävyyn.

- SoVo:n joukkue on aina yllätyksellinen ja heillä on kuitenkin aina hyvä ryhmä kasassa. Tälläkin kaudella se on ollut monelle vaikea vastustaja. Pyrimme pelaamaan ehjän 90 minuuttisen ja katsotaan mihin se Raunistulassa aina vaarallista SoVo:a vastaan riittää, päättää Salonen.

Kauden päätteeksi TuWe matkustaa lokakuussa Kroatiaan, jossa joukkue pääsee testaamaan sikäläisen Kolmosen joukkueen tason. Sitä ennen Raunistulan isäntien täytyy kuitenkin kaivaa tasaisesti pisteitä kotoisilta vastustajilta, jotta sarjapaikka säilyy seuraavalle kaudellekin.

SoVo haluaa nauttia

Vain kolme pistettä sarjakärki Pallo-Iirojen takana neljäntenä sarjassa oleva Someron Voima on tyytyväinen kauteensa tähän mennessä.

- Sarja on mennyt kokonaisuudessaan hyvin. Tiesimme, että Länsi-Suomen Kolmonen on tänä vuonna kova sarja, mutta olemme pystyneet joka ottelussa – FC Åland -pelin rökäletappiota lukuun ottamatta – taistelemaan voitosta kapeallakin materiaalilla, miettii SoVo:n pelaajavalmentaja Pablo Gomez ennen Kuukauden Ottelua.

- Meillä on laadukas joukkue, johon olemme yrittäneet haalia valmiita pelaajia. Tästä syystä olemme harjoitelleet maksimissaan kerran viikossa ja keskittyneet antamaan kaikkemme peleissä. Toistaiseksi tämä strategia on toiminut hyvin, kiittelee Gomez.

Kapealla materiaalilla pelaava SoVo on tyytyväinen sarjan ensimmäiseen puolikkaaseen

Pelaavan päävalmentajan mukaan SoVo ei asettanut merkittäviä tavoitteita tämän kauden Kolmoseen.

- Emme asettaneet muita odotuksia kuin sen, että pystyisimme nauttimaan ja voisimme taistella joka pelin voitosta. Pallo-Iirot, Åland ja Wilpas vaikuttaisivat kovimmilta joukkueilta. Kukaan ei kuitenkaan ole ollut ylivoimainen, joten odotettavissa on kova taistelu loppuun saakka, ennakoi Gomez jo tulevaa syksyä.

Pablo Gomez on yllättynyt siitä, että SoVo on pienellä ringillään mukana kärkitaistelussa.

- 5-6 kärkijoukkueen tasaisuus on ollut minulle yllätys. Se, että kukaan ei vielä ole noussut ylivoimaiseksi ja karannut sarjassa. Myös se, että me olemme pystyneet 13 pelaajan ringillä olemaan kärkitaistelussa, on ollut yllätys. Tavoitettamme emme näe syytä muuttaa kuitenkaan kesken kauden.

SoVo:n Pablo Gomez (nro 14) haluaa joukkueineen herätellä ihmisten tunteita. Maaleja SoVo:n peleissä syntyy molempiin päihin

Pelaajiensa suorittamisesta Pablo Gomez on ollut tyytyväinen. Hän kiittelee myös yhteistyötä Loimaan Palloseuran kanssa.

- Mikko Halosen siirtäminen hyökkäävämpään rooliin on ollut onnistunut taktinen siirto ainakin tehojen valossa. Muut pelaajat ovat suorittaneet työnsä omalla tiedetyllä tasollaan viikosta toiseen. Näin pienellä ringillä kun mennään, niin jokainen pelaaja on avainasemassa meillä. Mielestäni kaikki ovat pystyneet vastaamaan hyvin asian tuomiin vastuisiin ja haasteisiin. En voi myöskään olla mainitsematta yhteistyötä LoPS:n kanssa. Olemme saaneet heiltä pelaajia muutamiin otteluihin, kun kokoonpano on jäänyt ohueksi, kiittelee Gomez.

Benjamin Westö teki paluun joukkueeseen edellisessä ottelussa, mutta muuten SoVo jatkaa syksyn ilman uudistuksia.

Pablo Gomez odottaa perjantain ottelusta työn täyteistä.

- Mitä muistelen ensimmäisestä pelistä, niin TuWe oli tiivis nippu, jolla oli selkeä pelisuunnitelma. Heidän vastahyökkäyksensä aiheuttivat koko ensimmäisen kierroksen joukkueista eniten ongelmia meille. Toki nyt meillä on 10 ottelua enemmän alla, joten odotan parempaa tasapainoa sen asian suhteen. TuWe on kurinalainen ja tarpeeksi taitava joukkue haastamaan kenet vain sarjassa.

SoVo on varsin mielenkiintoinen porukka ja valmentaja Pablo Gomezkin sen myöntää.

- Pelejä ja tilastoja katsomalla voidaan sanoa, että SoVo ei ole ainakaan tylsä joukkue. Meillä on lähes eniten maaleja tehtynä ja päästettynä. Pyrimme nauttimaan pelaamisesta ja toivomme, että nautinto välittyy ja siirtyy katsomoon. Hienointa olisi, jos saamme sen avulla heräteltyä ihmisten tunteita –  mieluummin tietenkin positiivisia – otteluiden aikana. Muuta emme tässä vaiheessa pysty tarjoamaan kuin vajaa 2 tuntia nautinnollista urheilua, jossa kukaan katsojista ei tylsisty, lupaa Pablo Gomez.

Se kannattaa tulla perjantaina toteamaan.

Kolmosen Kuukauden Ottelu TuWe – SoVo Raunistulan kentällä tämän viikon perjantaina, 27.7., klo 19.00. Ottelu striimataan ja selostetaan suorana osoitteessa ts.fi.

Jalloh Mamadu Kalie (oik.) viimeisteli SoVo:lle kevätkauden peleissä neljä maalia
  • Länsi-Suomi