Tukea haettavana kotoutumisen edistämiseen seuratoiminnassa

• Seuratoiminta

Maahanmuuttajien kotoutumisen edistämiselle seuratoiminnassa on nyt mahdollista hakea tukea vuosille 2018-20.

Palloliitto käynnistää yhteistyössä Walter ry:n ja Opetushallituksen kanssa kaksivuotisen seurakehityshankkeen, jonka tarkoituksena on edesauttaa maahanmuuttajien kotoutumista monin eri muodoin ja osallistaa heitä seuratoimintaan entistäkin vahvemmin.

Seurakehityshanke keskittyy monikulttuurisessa toimintaympäristössä toimivien jalkapallo- ja futsalseurojen jo olemassa olevassa toiminnassa ilmenneiden haasteiden ratkaisemiseen ja seuratoiminnan laadun vahvistamiseen.

Hankkeen tavoitteena on käynnistää kulttuuritulkkitoiminta siihen valituissa seuroissa ja siten lisätä sekä seurojen että monikulttuurisen taustan omaavien perheiden osaamista seuratoiminnasta ja siten ennaltaehkäistä kulttuurieroista tai tiedon ja osaamisen puutteesta johtuvaa syrjäytymistä suomalaisesta seuratoiminnasta.

Hakuaikaa on 28.9.2018 saakka. Tarkemmat tiedot hankkeesta sekä hakuohjeet >>

• Palloliitto