TiPS:lle ensimmäiset sopimukset

• Jalkapallosarjat

TiPS on solminut kolme ensimmäistä pelaajasopimusta kauden 2019 Naisten Liigaa silmällä pitäen.

Hyökkääjä Melanie Azodo jatkaa TiPS Naisissa myös ensi kesänä. Liigakausi 2019 oli koko ikänsä vihreäsydämisiä edustaneen pelaajan ensimmäinen liigatasolla. Päättyneellä kaudella Azodo oli joukkueen toiseksi tehokkain maalintekijä viimeisteltyään neljä maalia. Hän on kuulunut myös U17- tyttöjen (2001) maajoukkuerinkiin.

– Mel on nopea ja eteenpäin pyrkivä hyökkääjä, vaarallinen murtautuva pelaaja ja hyvä viimeistelijä boksissa, toteaa päävalmentaja Petteri Kaijasilta Azodon vahvuuksista seuran sivuilla.

– Lähden hyvin mielin uutta kautta kohti. Tärkeää on yrittää heti alusta keskittyä kehitettäviin osa-alueisiin ja olla sitten iskussa ensimmäisissä peleissä. Totta kai luotan omaan jengiin ja uskon, että tulemme olemaan parempi ja pelätty joukkue, kuvailee tulevan liigakauden odotuksia ja haasteita pelaaja itse.

Puolustaja Laura Kölhi jatkaa TiPS Naisissa liigakaudella 2019. HyPS:in kasvatti siirtyi VJS:n ja HJK:n kautta Tikkurilaan liigakaudelle 2018. Päättynyt kausi oli Kölhin ensimmäinen liigatasolla. Hän sai myös tililleen yhden liigamaalin. Kölhi on kuulunut myös mukaan U19-yttöjen maajoukkuerinkiin.

– Laura on periksiantamaton vasuri ja erittäin vaikea 1v1 ohitettava puolustaja. Lisäksi hän on hyökkäyssuuntaan aktiivinen etenijä ja keskittäjä, summaa Kaijasilta Kölhin vahvuuksista.

– Joukkueen tavoitteena on päästä yläloppusarjaan. Henkilökohtaisena tavoitteena on saada paljon vastuuta ja kehittyä edelleen liigatason pelaajana, pohtii Kölhi.

Aino Martikainen jatkaa TiPS Naisissa liigakaudella 2019. Martikainen siirtyi TiPS:iin kasvattajaseurastaan JäPS:istä syksyllä 2015. Kausi 2018 oli ensimmäinen kausi liigatasolla. Laitapuolustajana ja laiturina viihtyvä pelaaja viimeisteli kaudella kolme maalia.

– Aino on taitava laituri. Vahvan pelikäsityksen omaava ja monipuolinen pelaaja, joka hakeutuu oikea-aikaisesti hyökkäyksiin mukaan ratkaisemaan, Kaijasilta kuvailee.

– Odotan jo innolla ensi kautta. Näytimme jo viime kaudella, että Liiga on meille oikea paikka ja uskon, että tulemme olemaan ensi kaudella vielä vahvempia, toteaa Martikainen.

• TiPS