Teemu Pukki iski jälleen voiton Huuhkajille

• Maajoukkueet

Huuhkajat otti kolmannen perättäisen voittonsa Nations Leaguessa kaatamalla Viron Tallinnassa Teemu Pukin maalilla 1-0 (0-0).

Huuhkajilla oli todella pirteä alku. Teemu Pukki ja Joona Toivio pääsivät kokeilemaan maalintekoa, mutta virolaispuolustajat pääsivät blokkaamaan laukaukset.

Huuhkajien hallinta jatkui. Robin Lodille pelattiin 24. minuutilla upealla kuviolla laukaisupaikka, mutta jälleen virolaispuolustaja venytti jalkansa vedon tielle.

32. minuutilla Jere Uronen nousi röyhkeästi kohti boxia ja pakotti virolaispuolustajan rikkeeseen. Suomelle vapaapotku aivan 16-rajalta ja Joona Toivio laukoi sen tolppaan.

42. minuutilla Viro oli todella lähellä maalintekoa. Lukas Hradecky nyrkkeili pallon selvemmille vesille ja Vassiljev pääsi palloon. Onneksi Jukka Raitala ehti auttamaan Hradeckyä ja heittäytymään pallon tielle.

Vielä ennen taukoa Teemu Pukki teki itselleen tilaa boxissa ja laukoi kohti etualakulmaa. Viron maalivahti ehti kuitenkin torjuntaan.

Huuhkajat tuli toiselle puoliajalle ärhäköinä. Suomi hyökkäsi nopeasti. Robin Lod pelasi pallon Jasse Tuomiselle, mutta hänen vetonsa blokattiin.

57. minuutilla Suomi iski jälleen nopealla hyökkäyksellä. Jasse Tuominen sai vetopaikan, mutta laukoi vasemmalta ohitse.

76. minuutilla vaihdosta sisään tullut Petteri Forsell laukoi tulisesti. Laukaus muutti suuntaa virolaispelurista ja siitä seurasi kulmapotku. Jere Uronen pääsi laukomaan, mutta päin puolustajaa.

86. minuutilla toinen vaihtomies - Glen Kamara pääsi laukomaan, mutta virolaismaalivahti venytti upeaan torjuntaan.

Suomi painoi lopun päälle kuin yleinen syyttäjä. Kulmapotkun jälkitilanteesta Joona Toivio puski ja vain noin puoli metriä ohitse. Seuraavassa hyökkäyksessä Tim Sparv laukoi kohti alakulmaa, mutta virolaismaalivahti venyi torjuntaan.

Lopussa sitten tuttu mies nousi ratkaisijaksi. Erotuomarin antamaa lisäaikaa pelattiin ja Robin Lod pelasi Teemu Pukin vapaaksi boxiin ja Pukki sivalsi vasurilla pallon etukulmasta sisään.

Huuhkajien avaus ja vaihdot:
1 Lukas Hradecky
2 Paulus Arajuuri var.