Tappio kismitti Vasaraa

• Jalkapallosarjat

Tapiolan urheilupuistossa nähtiin todella jännittävä kamppailu paikasta Suomen Cupin välieriin. Tiukka ottelu ratkesi vasta rangaistuspotkukilpailun jälkeen. Lopulta Ilves nappasi paikan neljän parhaan joukkoon, ja Hongan taival tämän vuoden Cupissa päättyi puolivälierävaiheeseen.

Hongan päävalmentaja Vesa Vasara oli luonnollisesti pettynyt ottelun jälkeen, vaikka hyviäkin asioita pelistä löytyi.

- Loimme ottelussa enemmän maalipaikkoja, ja teimme lopussa ensimmäisen maalinkin. Kyllä tässä siis oli ihan hyvät mahdollisuudet mennä jatkoon. Muutaman kerran pelasimme liian suurella riskillä ja Ilves pääsi sitä kautta vastahyökkäyksiin. Ilveksen maalissa nukahdimme jostain syystä pahasti ja Tendeng pääsi vapaasti tekemään maalin. Meidän pitää jatkossa muistaa, että noin emme voi vastaavia hetkiä puolustaa, jos haluamme voittaa pelejä, Vasara mietti Hongan sivuilla.

- Pilkuissa Ilves sitten vain oli parempi ja ansaitsi toki sen takia jatkopaikan. Kaiken kaikkiaan ottelu oli ihan hyvätasoinen ja tiukka. Tietysti ärsyttää, että emme pystyneet voittamaan, vaikka kaikki mahdollisuudet siihen oli, Vasara summaa.

• FC Honka Miehet