Suomi kohtaa tänään ja huomenna futsalmaaotteluissa Ranskan

• Futsal

Suomen miesten futsalmaajoukkue on matkustanut Ranskan Selestatiin kaksoismaaotteluihin. Upeissa puitteissa pelattavat ottelut kivikovia isäntiä vastaan pelataan tänään tiistaina ja huomenna keskiviikkona kello 21 Suomen aikaan.

Elokuussa 2015 kun Suomi viimeksi kohtasi Ranskan heidän maaperällään, molemmat ottelut päättyivät isäntien voittoon lukemin 5-2 (4-0) ja 5-4 (3-3). Nyt kun aikaa on kulunut neljä vuotta näistä koitoksista, niin Ranskassa futsaliin on satsattu voimakkaasti ja Suomi on mennyt aimo harppauksin eteenpäin. Ranska on kuitenkin Euroopan huippumaita ja Suomi lähtee hienoisena altavastaajana otteluihin. Kuinka joukkueen valmentaja Ville Sihvonen näkee ottelut näin ennakkoon:

”Ranska on erittäin hyvä yksi vastaan yksi pelaamisessa, tosi taitavia pelaajia, hyökkäysorjentuneita pelaajia. Kova vastahyökkäysjoukkue. Tosiaan neljä vuotta sitten pelattiin tässä samassa hallissa, silloin oltiin vähän purjeissa. Alustana oli matto, nyt on liukas parketti, hyvä alusta. Varmaan nyt tulee erilaiset ottelut.”

Suomen joukkueen perusrunko on viimekaudelta tuttu, mutta muutama uusikin kasvo maajoukkueen mukana nähdään.

”Aika perusrungolla nyt lähdetään Ranska-otteluihin. Mutta aina on hyvä saada uusia kavereita mukaan. Esimerkiksi Tero Intala Akaa Futsalista on uutena kaverina mukana.” Sihvonen jatkaa.

Italian Serie A:ssa pelaava Jukka Kytölä on taas innoissaan kun saa pukea Suomi-paidan päällensä:

”Tietenkin maajoukkueeseen on aina mukava tulla. Pojat pelaavat nyt pitkän tauon jälkeen ja pelasin juuri itse ensimmäisen ottelun Serie A:ssa. Mikäs sen mukavampaa kuin pääsee pelaamaan kovia otteluita. Sarja on kovatasoinen, yksi Euroopan kovimmista. Kotikenttäedun turvin noustiin toisella jaksolla hurmiossa 6-2 voittoon.”

Kaikki haastattelut: https://www.palloliitto.fi/videot

Ottelut nähdään suorina lähetyksinä tänään ja huomenna kello 21 alkaen seuraavasta linkistä :

Suomi pelaa seuraavalla rosterilla:

Maalivahdit (3):
Kasper Kangas Akaa Futsal