SoVon Istrefille vapauttava päätös kurinpidossa

• Futsal

Someron Voiman Arber Istrefin pitkään vireillä ollut epäily vedonlyönnistä omaa joukkuetta vastaan on saanut päätöksensä myös Palloliiton kurinpitoelimissä. Kurinpitovaliokunnan puheenjohtajan päätöksen mukaan Istrefi ei ole rikkonut kilpailumääräyksiä.

Asia juontaa juurensa jo 24.3.2018 pelattuun Futsal-Liigan otteluun Someron Voima – Leijona Futsal, josta Veikkaus teki tutkintapyynnön huhtikuussa. Esitutkinta asiassa lopetettiin syyttäjän päätöksellä 2.8.

Asiaa käsiteltiin tämän jälkeen vielä Palloliiton omassa kurinpidossa, josta nyt siis on saatu ratkaisu. Istrefin ei katsota syyllistyneen kilpailumääräysten vedonlyöntikieltoa koskeviin määräyksiin, eikä hänelle näin ollen langeteta myöskään rangaistusta asiassa.

• Palloliitto