Seurojen yhteystietojen päivittäminen

• Seuratoiminta

Seurojen tulee päivittää seuran yhteystiedot sekä uudistaa toimihenkilöiden rekisteröinnit Pelipaikassa.

Yhteystietojen päivittäminen ja toimihenkilöiden rekisteröiminen Pelipaikkaan on välttämätöntä, jotta Palloliitto pystyy viestimään seurojen suuntaan tehokkaasti ja suoraan oikeille kohderyhmille.

Valmentajien sekä joukkueiden ja seurojen toimihenkilöiden rekisteröintien uudistaminen

Palloliitto viestii kohderyhmittäin palveluistaan seurojen Pelipaikkaan kirjaamien yhteystietojen mukaisesti. Tästä syystä on tärkeää, että seuralla on vähintään seuran puheenjohtaja ja valmennuksesta vastaava henkilö rekisterissä ajantasaisilla yhteystiedoilla. Jos seuralla on hallinnosta vastaavia henkilöitä (esim. toiminnanjohtaja) tai viestintävastaava, on nekin tärkeä kirjata Pelipaikkaan. Näin juuri heille suunnatut palvelut ja tärkeät heille kohdennetut tiedotteet tavoittavat oikeat henkilöt.

Toimihenkilörooli on voimassa kalenterivuoden loppuun asti eli samalla tavalla kuin muutkin Pelipaikassa tehtävät rekisteröinnit. Toimihenkilöiden rekisteröinnit tulee siis uudistaa vuosittain, mikä puolestaan varmistaa, että tiedot pysyvät ajan tasalla. Uudistaminen tapahtuu helpoiten nippu-uudistamista hyödyntäen.

Seura voi rekisteröidä toimihenkilöitä Pelipaikassa tai henkilö voi itse hakea toimihenkilöroolia (jonka seura vahvistaa järjestelmässä). Alta löytyy ohjeita, kuinka toimihenkilöitä rekisteröidään Pelipaikassa.

Ohje kuinka seura lisää uusia toimihenkilöitä >> uusi joukkueen toimihenkilö tai uusi seuran toimihenkilö
Ohje kuinka seura lisää toimihenkilön toisesta roolista >> (tilanteissa, joissa henkilöllä on jo PalloID ja hän toimii toisessa seurassa esim. pelaajana)
Ohje kuinka henkilö itse lisää itselleen valmentajaroolin >>
Ohje kuinka henkilö itse lisää itselleen toimihenkilöroolin >>

Seuran yhteystietojen päivittäminen

Seuran yhteystiedoissa oleva sähköpostiosoite toimii jatkossa sähköisessä viestinnässä seuran virallisena postinsaajana. Pelipaikassa seuran pääkäyttäjä pääsee päivittämään seuran yhteystietoja "Seurani"-välilehden alta:

Samassa yhteydessä seura voi päivittää esimerkiksi tilinumeronsa. Muistutuksena myös, että Palloliiton jäsenmaksu kaudelle 2022 tulee seuroille maksettavaksi Pelipaikan kautta 1.3.2022 ja siihen liittyvät seuran rekisteröinnin uudistaminen tapahtuu saman valikon kautta.