Seurojen Palloliitto -ajankohtaistiedote / Toukokuu 2019

• Seuratoiminta

Suomalaisen jalkapallon menestys on kriittisessä yhteydessä seuroissa tapahtuvaan työhön. Siksi Palloliiton päätyö on tuottaa sellaisia palveluja, jotka auttavat seuroja menestymään.

Seurojen Palloliitto on kehitysohjelma, jossa rakennamme tätä tavoitetta palvelevaa, ketterää palveluorganisaatiota. Uudistuksen myötä aiemmin itsenäisinä yhdistyksinä toimineet piirit ja keskusorganisaatio yhdistyvät yhdeksi valtakunnalliseksi organisaatioksi. Tavoite on siirtää merkittävä määrä resursseja hallinnosta kentälle. Myös luottamuselimet ja niiden tehtävät uudistuvat. Uudistunut Palloliitto aloittaa toimintansa 1.1.2020.

Ajankohtaista kesällä:

* Palloliiton sisäinen projekti, jolla yhdeksi valtakunnalliseksi organisaatioksi yhdistymiseen liittyen ylösajetaan uudet palveluketjut.

Näistä Seurojen Palloliitto -asioista viestimme alkuvuonna

SEUROJEN PALLOLIITTO -NETTISIVUT

Kehitysohjelman tavoitteisiin ja projektin etenemiseen voi tutustua nettisivuillamme: https://www.palloliitto.fi/jalkapallossa-tapahtuu/seurojen-palloliitto

SEUROJEN PALLOLIITTO -BLOGIT JA PODCASTIT

KUUKAUDEN SEURAIDEA

SEURAPARLAMENTTI – KEVÄT 2019

Seuraparlamentti saattoi myös todeta, että kaikki piirikokoukset ovat allekirjoittaneet piirin ja Palloliiton välisen luovutussopimuksen. Sopimukset varmistavat Seurojen Palloliitto -hankkeen etenemisen aikataulussa kohti vuoden 2020 alkua, jolloin Palloliiton uusi organisaatio aloittaa toimintansa. Seuraparlamentti vahvisti luovutussopimukset osaltaan.

Koko juttu

MITÄ JUURI NYT TEHDÄÄN SEUROJEN PALLOLIITON ETEEN

Seurojen Palloliiton tämän hetkisessä vaiheessa huolehditaan uusien palveluketjujen rakentamisesta. Yhdeksi organisaatioksi muuntuminen muuttaa johtamista ja palveluiden tuottamisen tapaa. Piirien tuottamat palvelut siirtyvät valtakunnallisesti johdutuiksi mutta alueellisesti toteuttavaan malliin.

Valmistelutyötä kutsumme Seurojen Palloliitto -toimintamallin ylösajoksi.

MISTÄ HALUAT KUULLA?

Onko Seurojen Palloliitossa, jokin asia, josta haluat kuulla lisää. Anna vinkki! Myös mikäli sinulla on tiedossasi jonkin seuran idea, josta pitäisi kaikkien kuulla, kerro siitä meille. Jakamalla hyviä ideoita ja poimimalla niistä seuran toimintaan sopivimman, viedään yhdessä suomalaista jalkapalloa eteenpäin.

Ideoita ja kysymyksiä keräämme täällä:https://www.palloliitto.fi/seurojen-palloliitto/kysy-me-vastamme

• Palloliitto
  • Seurojen Palloliitto