Seuraparlamentti vahvisti talousarvion ja toimintasuunnitelman 2019

Suomen Palloliiton seuraparlamentti (ent. liittovaltuusto) kokoontui Helsingissä 23. - 24.11.

Seuraparlamentin syyskokouksessa käsiteltiin sääntömääräiset asiat ja kuultiin lisäksi pääsihteerin väliraportti strategian 2016-2020 toteuttamisesta. Perjantaina käytiin myös seurojen ja liiton asiantuntijoiden johdolla paneelikeskustelu pelaajakehityksestä.

Seuraparlamentti hyväksyi Palloliiton talousarvion ja toimintasuunnitelman vuodelle 2019 esityksen mukaisina. Vuonna 2017 kertynyttä ylijäämää käytetään suunnitelman mukaisesti strategian painopistealueisiin, erityisesti Pelaajan laadukkaan arjen toteuttamiseen ja Seurojen Palloliiton rakentamiseen. Talousarvion mukaan toimintavuonna 2019 Suomen Palloliiton tuotot ovat 21,6 miljoonaa euroa ja kulut 22,3 miljoonaa euroa.

Liittohallituksen jäsenistä erovuorossa oli neljä. Marja Lipponen ja Kaj Wiander olivat ilmoittaneet, etteivät ole käytettävissä enää uudelle kaudelle. Ehdollepanotoimikunnan esityksen mukaisesti seuraavalle kaksivuotiskaudelle liittohallitukseen valittiin uusina jäseninä Mariet Louhento ja Tapio Sadeoja sekä erovuoroisista jäsenistä Ari Murtonen ja Ville Salonen uudelle kaksivuotiskaudelle.

Seuraparlamentti sai myös sisäisen tarkastuksen raportin vuodelta 2018. Sisäisinä tarkastajina valittiin jatkamaan seuraavan kaksivuotiskauden ajan Teija Korpilahti ja Anssi Koskenvesa ja lisäksi vahvistettiin sisäisen tarkastuksen toimintasääntö.

Seuraparlamentti valitsi kahdeksi vuodeksi valitusvaliokunnan sekä kurinpitovaliokunnan puheenjohtajat, varapuheenjohtajat sekä muut jäsenet. Valitusvaliokuntaan valittiin Jari Karppinen (pj), Matti Reinikainen (vpj), Riitta Hanganpää, Olli Paasio ja Mika Väyrynen. Kurinpitovaliokuntaan puolestaan valittiin Markus Manninen (pj), Johanna Karvonen (vpj), Kurt Grönlund, Kari Luokkala, Essi Puistonen ja Mikko Vuorela.

• Palloliitto
    • Seurojen Palloliitto