Scandic Suomen Palloliiton yhteistyökumppaniksi - tavoitteena tukea koko suomalaista jalkapallo-perhettä

Pohjoismaiden johtava hotelliketju Scandic on Suomen Palloliiton uusi yhteistyökumppani. Yhteistyön tavoite on kehittää suomalaista jalkapalloa ja tukea ennen kaikkea tyttöjen ja naisten jalkapalloharrastusta sekä liikunnallista elämäntapaa.

Suomen Palloliitto ja Scandic Hotels Oy aloittavat yhteistyön. Yhteistyön taustalla on yhteinen tavoite kehittää suomalaista jalkapalloa kokonaisvaltaisesti entistä arvostetummaksi, seuratummaksi ja harrastetummaksi lajiksi – menestystä unohtamatta.

- Me haluamme olla omalta osaltamme mahdollistamassa tätä tavoitetta ja tukemassa jalkapallon nousua kohti arvokisoja ja tulevaisuuden menestystä, Scandicin kaupallinen johtaja Christian Borg sanoo.

- Lisäksi tahdomme edistää suomalaisten terveitä elämäntapoja ja liikunnallisuutta, esimerkiksi nuorten keskuudessa jalkapallo on kaikista suosituin urheiluharrastus.

- Jalkapallo on Suomen harrastetuin urheilulaji ja sen suosio on ollut viime vuosina jatkuvassa kasvussa. Reilun 140 000 rekisteröidyn lisenssipelaajan lisäksi pelaajia on paljon harrastajaporukoissa ja vaikkapa koulu- ja päiväkotifutiksen piirissä – kaikkiaan harrastepelaajien määräksi on arvioitu 250 000, Palloliiton myynti- ja markkinointijohtaja Mikko Varis muistuttaa.

Scandicin tahtotila on tukea tyttöjen ja naisten jalkapalloilua

Yhteistyön myötä Scandic tukee myös tyttöjen ja naisten jalkapalloharrastusta. Nais- ja tyttöpelaajien määrä lajin parissa on kasvanut voimakkaasti ja rekisteröityneistä pelaajista naisten ja tyttöjen osuus on nykyään noin 23 prosenttia.

- Meille tärkeitä ovat kaikki jalkapallon parissa toimivat huipulta pienimpiin junioreihin saakka. Pyrimme pelaajan ja ihmisen kokonaisvaltaiseen hyvinvointiin ja uskon, että yhteistyö Scandicin kanssa omalta osaltaan on edistämässä tätä tavoitetta, Varis toteaa.

Urheilijan tarpeet huomioiva hotellipaketti

Scandic tahtoo tukea urheilijoita entistäkin monipuolisemmin. Nyt solmittu sopimus tarjoaa liiton kautta seuroille koko maan kattavan hotelliverkoston ja Scandic Sports Card -majoitus- ja ruokailukokonaisuuden. Hyvin nukutun yön jälkeen terveellinen, monipuolinen hotelliaamupala antaa energiaa päivän turnaukseen. Scandic tarjoaa myös muita aktiivisen liikkujan tarpeisiin suunniteltuja sporttiruokatuotteita.

Lisätietoa:
    Christian Borg Kaupallinen johtaja Scandic Hotels Oy [email protected] 0400 965 171
    Johanna Uimonen Viestintäpäällikkö Scandic Hotels Oy [email protected] 040 713 4120
    Mikko Varis Myynti- ja markkinointijohtaja Suomen Palloliitto [email protected] 040 513 6100

Scandic Hotels Oy tarjoaa hotellielämyksiä Suomessa yhteensä 70 hotellissa 31 eri paikkakunnalla. Scandic on Pohjoismaiden johtava hotelliyritys, jolla on toiminnassa tai kehitteillä lähes 280 hotellia ja noin 55 000 hotellihuonetta kuudessa maassa. Scandic työllistää 16 000 tiimiläistä. Scandic Friends on Pohjoismaisen hotellialan suurin kanta-asiakasohjelma. www.scandichotelsgroup.com

• Palloliitto