Riveiro ja Ristilä tyytyväisiä pelin antiin

• Jalkapallosarjat

FC Inter kärsi kauden avaustappion lauantaina Kupittaalla, mistä FC Lahti haki kaikki kolme pistettä 1-2 (1-1) voitolla. Interin päävalmentaja Jose Riveiro löysi omiensa esityksestä myös paljon hyvää, kun taas FC Lahden päävalmentaja Sami Ristilä iloitsi voitosta.

Riveiro kertoo Interin sivuilla, että osasi ennakoida vaikeaa peliä.

- Ottelut heitä (FC Lahti) vastaan ovat yleensä vaikeita. Heidän meininki kentällä on aina hyvä ja työteliäs, mikä oli odotettavissa. Tämä päivä ei ollut tässä poikkeus.

Vaikka ottelusta tuli tappio, niin Riveiro löysi pelistä paljon hyvää. Erityisesti toisen puoliajan peli-ilme miellytti valmentajaa.

- Lahti yllätti meidät hieman omalla pelijärjestelmällänsä. Kun saimme vähitellen oman joukkueen organisoitua paremmin, niin hallitsimme peliä.

- Otteemme toisella jaksolla olivat parasta, mitä olemme esittäneet tällä kaudella. Loimme tarpeeksi paikkoja voittoon. Pystyimme luomaan enemmän organisoituja hyökkäyksiä kuin ensimmäisellä puoliajalla.

Riveiro ei painanut päätään pensaaseen tappion jälkeen.

- Olemme iloisia, kun voitamme ja vastaavasti aina pettyneitä tappioon. Tämä tulos tänään ei ole askel taaksepäin. Mielestäni tämä oli yksi hyvä peli Interiltä, jonka päätteeksi emme saaneet sitä tulosta, mitä halusimme. Meidän täytyy nyt ottaa tästä pelistä kaikki oppi itsellemme ja kääntää katseet seuraavaan otteluun.

Ristilä oli erittäin tyytyväinen tulokseen ja joukkueen venymiskykyyn. FC Interiä on ennusteltu Veikkausliigan kärkipäähän tulevalla kaudella.

– Tyytyväinen totta kai voitosta. Hieno viikko asenteellisesti jätkiltä. Se osoittaa, että meillä on sisukas ryhmä ja moraali on korkealla. Sen takia poikkeuksellisen kiva fiilis. Maalit tulivat oikeisiin hetkiin, jos näin voi sanoa. Pitkään ei tarvinnut puolustaa johtoasemaa, Ristilä kertoi lahtelaisten sivuilla.

• FC Inter
  • FC Lahti