Pikkuhuuhkajat tasapeliin Itävallassa

• Maajoukkueet
    Suomen alle 21-vuotiaiden maajoukkue pelasi EM-karsinnan kenraaliharjoituksessaan Itävallan kanssa 2-2 (1-0)-tasapelin.

Benjamin Källman iskussa

Itävallan Hartbergissa pelatussa ottelussa Benjamin Källman viimeisteli kahdesti. Källmanin ensimmäinen osuma tuli 32. minuutin pelin jälkeen Inter-hyökkääjän jatkettua laidalta tulleen keskityksen verkkoon. Källman onnistui uudemman kerran 62. minuutilla. Tuo maali syntyi kulmapotkun jälkitilanteesta.

Itävallan kavennus syntyi viisi minuuttia ennen täyttä aikaa. Maalin viimeisteli Mathias Honsak. Isännät tulivat pelissä tasoihin erotuomarin määräämällä lisäajalla rangaistuspotkusta. Sen ampui maaliin Adrian Grbic.

- Teimme kaksi hienoa maalia, mutta tietysti harmittaa menettää viimeisellä 10-minuuttisella voitto. Siitä on vain otettava opiksi. Maalit tulivat kontrolloiduista, pelitapamme mukaisista hyökkäyksistä. Lopun rankkari oli aika erikainen. Ensinnäkin en ymmärrä, mistä tuomari antoi lisäaikaa viisi minuuttia. Viimeinen tilanne boksissa oli mielestäni hyvinkin kyseenalainen, päävalmentaja Tommi Kautonen kertasi.

- Tällaista se voi kuitenkin olla vierasotteluissa myös karsinnoissa. Meidän pitää myös katsoa mitä teimme puolustuslinjassa ja ylempänä kentällä, jotta yleensä jouduimme omalle alueelle tuossa vaiheessa peliä.

Pikkuhuuhkajat kohtaa EM-karsinta-avauksessa tiistaina 5.9. Färsaaset. Ottelu pelataan Lahden stadionilla ja se alkaa kello 19.00.

- Saimme kovan kansainvälisen pelin, missä pelaajat tekivät paljon töitä ja käytimme ison määrän vaihtoja. Siinä mielessä ajatukset olivat osittain jo tiistain ensimmäisessä EM-karsintaottelussa. Otamme tästä analyysin jälkeen kaiken opin mukaan, luotsi lisäsi.

Itävalta-Suomi 2-2 (0-1)
    32' 0-1 Benjamin Källman
    61' 0-2 Källman
    84' 1-2