Pikkarainen tyytyväinen voittoon – tappio kirveli AC Oulun Ojasta

• Jalkapallosarjat

TPS voitti Ykkösessä jo toistamiseen tällä kaudella AC Oulun niukasti, mutta varmasti 1-0. TPS haki pisteet Oulusta toukokuussa ja toisti temppunsa lauantaina Veritas Stadionilla. Palloseura otti AC Oulu -voiton myötä jo neljännen peräkkäisen voittonsa sarjassa.

TPS ei saanut voitosta huolimatta kuitenkaan FC Hakaa kiinni, sillä valkeakoskelaiset voittivat myös kotonaan, tällä kertaa FF Jaron 2-0. Hakan ja TPS:n välinen ero on edelleen seitsemän pistettä. Ensi viikonlopun TPS - Haka on siis todella suuri peli.

- Haka on kaukana jossain kulman takana edelleen karussa, mutta voitolla näkyisivät jo sentään perävalot. Ensi lauantaina on kai aika iso peli edessä, jota ei oikein saisi hävitä, TPS-luotsi Tommi Pikkarainen totesi TPS:n sivuilla.

TPS karisti kuitenkin ennakkoon pahimpia uhkaajiaan lisää kannoiltaan, sillä AC Oulun ja FF Jaron lisäksi myös FC KTP hävisi pelinsä. Kauden suurin yllättäjä MuSa sen sijaan voitti ja nousi sarjan kolmannelle sijalle yhdessä Jaron kanssa. Eroa TPS:ään on kuitenkin jo täydet kymmenen pistettä

AC Oulu -ottelun ratkaisijaksi nousi Albijon Muzaci, jonka terävä ja tarkka pusku painui AC Oulun verkkoon ottelun 81. minuutilla. Muzaci puski osumansa suoraan Sami Rähmösen antamasta kulmasta. Maali oli Muzacille jo tämän kauden viides.

Niin TPS:n kuin AC Oulunkin leirit olivat liikuttavan yksimielisiä siitä, että ottelun ensimmäinen puoliaika oli tasaista peliä, mutta toisella puoliajalla TPS otti ohjat käsiinsä. Jos ei nyt suvereenisti, niin ainakin kohtuullisen selvästi.

- Ensimmäinen jakso oli ajoittain vähän vaikea, mutta toisen puoliajan alkuun saatiin heti ne hyvät paikat ja siitä se peli lähti paranemaan. Tässä pelissä oli kokonaisuudessaan erittäin paljon intensiteettiä, tunnetta ja myös vähän dramatiikkaa. Tämä oli tavallaan koko kauden kovin peli tähän mennessä, Pikkarainen myönsi.

AC Oulun päävalmentajaksi kesäkuussa palannut Rauno Ojanen oli aika lailla samoilla linjoilla, mutta tappio tietysti turhautti.

- Vaikka Tepsissä on valmentaja ja paljon pelaajia vaihtunut, niin vaikea joukkue se meille vaan on. Olen ollut joukkueen mukana joitain viikkoja ja olemme muuttaneet johdon toiveesta peliämme hyökkäävämmäksi. Muutoksissa menee kuitenkin aina oma aikansa ja olen huomannut, että tämä onkin yllättävän iso laiva kääntää. Pelissä oli vauhtia ja tunnettakin, mutta tämä oli samalla ties kuinka mones maalin tappio TPS:lle. Me emme kuitenkaan luovuta, vaan jatkamme taistelua, Ojanen lupasi.

Toppari Valtteri Vesiaho debytoi TPS:n puolustuksessa ja osoittautui erinomaiseksi pelimieheksi ensi hetkistä lähtien.

- Vaikka nuoresta miehestä on edelleen kysymys, niin kovuutta ja johtajuutta me saatiin. Olen todella tyytyväinen hänen ensiesiintymiseensä, Pikkarainen kiitteli.

TPS-kärki Eliécer Espinosa sai ottelun toisella puoliajalla rajun tällin päähänsä, kun hän törmäsi ilmassa yhteen Felix Orishanin kanssa. Ykkösen maalipörssin kärkimies makasi pitkään kentällä, ennen kuin hänen kannettiin paareilla sivuun. Huojentavaa oli, että hän käveli ottelun jälkeen pukukoppikäytävällä, vaikka matka jatkuikin lääkärin vastaanotolle.

• TPS Miehet
  • AC Oulu