Pertti Mäkipää on poissa

• Maajoukkueet

Yksi kaikkien aikojen Huuhkajalegendoista Pertti Mäkipää poistui keskuudestamme 78 vuoden iässä maanantaina 19.8.2019.

Pitkään miesten A-maajoukkueen kapteeninakin toiminut Mäkipää edusti pääasiassa 1960-luvulla Suomea ajan huomioiden huikeassa 56 A-maaottelussa ja viimeisteli niissä kaksi maalia. Vuoden jalkapalloilijaksi hänet valittiin vuonna 1966.

Lielahden Kipinää ja Tampereen Pallo-Veikkoja aiemmin urallaan edustanut Mäkipää pelasi SM-sarjassa Lahden Reippaan, Tampereen Palloilijoiden ja Upon Pallon riveissä kaikkiaan 121 ottelua ja viimeisteli yhdeksän maalia. Aktiiviuransa hän päätti Tampereen Ilveksessä ja jatkoi sen jälkeen Ilveksen valmentajana voittaen joukkueen kanssa Suomen Cupin vuonna 1979.

Gladiaattoriksi Mäkipää nimettiin vuonna 2008 ja suomalaisen jalkapallon Hall of Fameen hänet kutsuttiin vuonna 2015.

Suomen Palloliitto muistaa Pertti Mäkipäätä lämmöllä ja ottaa osaa hänen läheistensä suruun.

Kuvassa Pertti Mäkipää, Martti Kuusela ja Göran Enckelman entisten maajoukkuepelaajien vuotuisessa kokoontumisessa Eerikkilässä.

• Huuhkajat
  • Palloliitto