Pelaajakehityksen arkilaatu korkeammalle – yhdessä haastaen!

• Seuratoiminta

Palloliiton laatujärjestelmää on rohkeasti uudistettu viime vuosina erityisesti sen urheilusisällön vaatimustasojen osalta.

Laatujärjestelmän korkeimman tason (Taso 5) kehitysprosessissa olleet seurat (HJK, Ilves, FC Inter, KuPS, JJK, SJK) kokoontuivat tiistaina 13.11. jakamaan osaamistaan, parhaita toimintamallejaan, sopimaan yhteisistä kehityskohteista ja haastamaan sekä omaa, että toistensa vaatimustasoa arjen laadun parantamisessa. Paikalla oli lähes kolmikymmenpäinen ryhmä seurojen valmennus- ja seurajohtoa.

Syyskohtaamisen pääsisältönä oli seurojen omien pelaajakehitysohjelmien ja niiden painopisteiden yhteinen päivitys. Samalla haettiin ratkaisuja valmennusosaamisen kehittämisen vastuunottoon yhteistyöseurojen kanssa. Päivän aikana syvennettiin myös yhteistä tahtotilaa laatujärjestelmän urheilusisällön kriteereille.

Vierailevana keskustelun avaajana ja sparraajana oli vapaa kirjoittaja ja radiotoimittaja Petteri Sihvonen. Petterin avaukset kirvoittivat monipuolisen keskustelun seuraidentiteetin rakentamisesta, kunnianhimoisen vaatimustason rohkeasta hakemisesta ja suomalaisen joukkueurheilun kilpailueduista.

Vuoden 2019 aikana laatuseurojen kohtaamiset jatkuvat sekä seurakohtaisten arviointien, että yhteisten työpajojen merkeissä. Vuoden 2019 aikana käynnistetään Tason 5 kehitysprosessi myös kahdelle uudelle seuralle.

• seurakehitys