Palloliitto ottaa käyttöön uuden valmentajakoulutusten hallintajärjestelmän

• Seuratoiminta

Palloliiton valmentajakoulutuksissa on jo useamman vuoden ajan käytetty sähköistä oppimisjärjestelmää Moodlea. Syksyn aikana Moodle yhdistetään uuteen hallintajärjestelmään.

Jatkossa valmentaja pystyy muun muassa hakemaan uusiin koulutuksiin, seuraamaan koulutushistoriaansa ja suorittamaan verkkokursseja keskitetysti.

Ensimmäisessä vaiheessa Moodle yhdistetään uuteen hallintajärjestelmään, josta seuraa yhden päivän käyttökatkos (21.8.) Moodlessa. Samalla kaikille aktiivisille valmentajille (voimassa oleva valmentajarekisteröinti Pelipaikassa) luodaan tunnukset uuteen järjestelmään. Valmentajille lähetetään tunnukset automaattiviestinä järjestelmästä. Mikäli valmentajalla on ollut aiemmat tunnukset Palloliiton Moodleen, toimivat tunnukset suoraan uudessa järjestelmässä.

Syksyn aikana siirrytään vaiheittain järjestelmän käyttöön koulutuksiin hakemisen ja muiden toimintojen osalta. Järjestelmään tullaan siirtämään myös vanhaa koulutushistoriaa. Vaiheista tiedotetaan syksyn aikana tarkemmin.

Jos valmentaja saa uudet tunnukset sisältävän sähköpostin, tunnusten käyttö tulee ajankohtaiseksi koulutuksiin hakiessa myöhemmin syksyllä. Uuteen järjestelmään siirtyminen ei edellytä valmentajilta mitään toimia tässä vaiheessa.

Mikäli valmentaja ei saa tunnuksiin liittyvää sähköpostia, tulee ensisijaisesti tarkistaa, onko Pelipaikassa voimassa oleva valmentajarooli ja ajantasainen sähköpostiosoite.

• Valmentajat
  • Valmentajakoulutus