25.4.2019 klo 21.04

Palloliitto hakee koulutettavia videoanalyytikkoja

Ⓒ Jussi Eskola

Suomen Palloliitto järjestää videoanalyytikkokoulutuksen Helmariturnauksen yhteydessä Eerikkilän Urheiluopistolla 16.-19. kesäkuuta. Hae mukaan koulutukseen ja liity tiimiin kehittämään suomalaisten pelaajien arjesta entistä laadukkaampaa.

Aiempien vuosien tapaan tavoitteena on kouluttaa valtakunnallisesti lisää osaavia videoanalyytikkoja sekä löytää motivoituneita ja päteviä analyytikkoja tekemään myöhemmin oto-työtä eri alueiden Huuhkaja- ja Helmaripäivissä. Lisäksi pätevimmille analyytikoille voi avautua mahdollisuus työskennellä Palloliiton alue- ja maajoukkueiden kanssa.

Olet etsimämme videoanalyytikkokoulutettava, jos sinulla on jo jonkin verran kokemusta videoiden hyödyntämisestä arkivalmennuksen tukena sekä kuvaus- ja analyysikokemusta. Tietotekninen osaamisesi on hyvällä tasolla ja joidenkin analyysiohjelmien käyttö on sinulle jo tuttua. Koulutuksessa ja myöhemmin työssä menestyminen edellyttää, että lajiosaamisesi on vahva ja sinulla on useamman vuoden valmentajakokemus ja olet vähintään C-tason, mutta mielellään UEFA B-koulutettu valmentaja.

Optimitilanteessa olet myös osa- tai kokoaikaisessa työsuhteessa seuraan, jolloin pääset hyödyntämään ja jalkauttamaan saamiasi oppeja seuraympäristössä. Olet tottunut työskentelemään pitkiä päiviä paineen alla tunteja katsomatta. Ennen kaikkea olet motivoitunut oppija videoanalytiikan alalla ja haluat kehittää omaa osaamistasi ja palvella joukkuetta.

Koulutukseen valitaan kymmenen henkilöä ja valinnassa arvostetaan erityisesti hakijoita, jotka voivat alustavasti sitoutua työskentelemään lähialueensa Huuhkaja- ja Helmaripäivissä ja muissa alueellisissa tapahtumissa koulutuksen jälkeen. Eri alueilla tarvittavien henkilöiden määrä vaihtelee ja haussa painotetaan jonkin verran niitä alueita, joilla tarve on suurin. Toivomme kuitenkin hakemuksia laajasti ympäri Suomen.

Palloliitto tarjoaa koulutuksen täysihoitoineen maksutta (su-ke). Matkakustannuksia Eerikkilään tai mahdollisia ylimääräisiä majoitusöitä ei korvata. Myöhemmin mahdollisesti tehtävistä Huuhkaja- ja Helmaripäivien töistä maksetaan päiväkohtainen palkkio alueiden toimesta. Koulutus alkaa sunnuntaina 16.6. noin kello 10 ja päättyy keskiviikkona 19.6. noin kello 20.

Mikäli kiinnostuit asiasta ja koet olevasi etsimämme henkilö, laita vapaamuotoinen hakemuksesi osoitteeseen henri.lehto@palloliitto.fi perjantaihin 10.5.2019 kello 16 mennessä. Kerro hakemuksessasi videoanalysointi- ja valmentajakokemuksestasi, nykyisestä työtilanteestasi sekä motivaatiostasi ja mahdollisuuksistasi osallistua alueellisten Huuhkaja- ja Helmaripäivien toimintaan.

Lisätietoja:

Henri Lehto