Palloliiton valitusvaliokunnan ratkaisu koskien Futsal-Liigan ottelua SoVo - LeiF

• Futsal

Palloliiton valitusvaliokunta on antanut ratkaisunsa koskien muutoksenhakua kurinpitovaliokunnan puheenjohtajan ratkaisuun liittyen rangaistus- ja kilpailumääräysten rikkomiseen 24.3.2018 pelatussa Futsal-liigan ottelussa Someron Voima - Leijona Futsal.

Tapauksessa on kyse siitä, että Someron Voiman pelaaja Arber Istrefi on lyönyt vetoa kyseisestä oman joukkueensa ottelusta. Kurinpitovaliokunnan puheenjohtaja on katsonut, ettei Istrefi ollut syyllistynyt asiassa määräysten vastaiseen menettelyyn, koska vedonlyönti ei ollut tapahtunut hänen omilla rahoillaan.

Muutosta hakeneet kuusi seuraa katsovat, että Instrefin menettelystä on aiheutunut imagotappio koko Futsal-Liigalle. Valitusvaliokunta katsoi valituksen sääntöjen mukaan perustelluksi ja teki ratkaisunsa näkemyksensä mukaan tarvittavan aineiston pohjalta.

Valitusvaliokunnan päätöksen mukaan valitus hyväksytään. Arber Istrefi määrätään peli- ja toimitsijakieltoon, jonka viimeinen päivä on 31.5.2019. Valitusvaliokunnan jäsenistä Mika Väyrynen jätti eriävän mielipiteensä katsoen, että valitusvaliokunta ei ole toimivaltainen käsittelemään tehtyä valitusta.

Sekä valittajat että Arber Istrefi voivat hakea muutosta valitusvaliokunnan päätökseen Urheilun Oikeusturvalautakunnalta 30 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.

(tiivistelmä valitusvaliokunnan päätöksestä)

• Palloliitto