Pallokissoihin kaksi uutta pelaajaa

• Jalkapallosarjat

Jasmin Leppioja ja Filippa Kilponen siirtyvät Pallokissoihin määräaikaisella siirtosopimuksella PK-35 Vantaalta.

Tytöt ovat edustuskelpoisia jo lauantaina, kun Pallokissat kohtaavat kotikentällään Turun Palloseuran.

– On hienoa, että yhteistyö PK-35 Vantaan kanssa sujui hienosti ja saimme tehtyä kahden heidän lupaavan nuoren pelaajan kanssa lainasopimukset. Leppioja ja Kilponen vahvistavat loukkaantumisista kärsivää joukkuettamme varmasti. Sen vahvistaa jo keskiviikkona käyty harjoitus, jossa he olivat ensimmäistä kertaa mukana. Kahdet harjoitukset ennen peliä on tieteenkin lyhyt valmistautuminen peliin uudessa joukkueessa ja ympäristössä, mutta samaan he ovat tottuneet nuorten maajoukkueissakin. Joukkueen kurssi pitäisi kääntää kohti voittoja, mutta sitä vastuuta en toki työnnä heidän harteilleen, vaan uskon kaikkien joukkueessa saavan näistä uusista kasvoista virtaa omaan toimintaansa, Pallokissojen päävalmentaja Aki Moilanen kiittelee.

Kilponen on innoissaan mahdollisuudesta.

– Hyvät fiilikset! Tämä oli sellanen mahdollisuus mihin oli pakko tarttua. Toivon tietenkin, että saan pelata mahdollisimman paljon, ja että saan kokemusta Naisten Liigan peleistä. Lisäksi toivon, että pystytään omalla panoksella auttamaan joukkuetta. Tavoitteena on, että tulevissa peleissä pisteet jäävät Kuopioon.

Leppioja siirtyy Kuopioon positiivisella asenteella.

– Olen odottavaisin mielin, sekä odotan innolla mitä tästä kokemuksesta jää käteen. Kiva nähdä miten erilaista elämä ja jalkapallon pelaaminen on pääkaupunkiseudun ulkopuolella. Odotan, että pystyn antamaan itsestäni 100% tälle joukkueelle ja luotan siihen, että hoidamme näistä peleistä pisteet kotiin. Olen varma siitä, että tästä tulee unohtumaton kokemus.

Joukkueen pelaajat Nea Laitila ja Aino Kröger iloitsevat tulokkaista.

– Fiilikset erinomaiset! Tunnen tytöt ennestään, on ihan parasta saada kavereita tänne. Hienoa, että uskalsivat tulla, kun mahdollisuuden saivat. Tämä mahdollisuus kehittää heitä varmasti. Odotan innolla mitä he tuovat meidän peliin omalla osaamisellaan, sanoo Laitila.

– Todella hieno juttu, että tytöt halusivat liittyä joukkueeseen. Toivon, että he tuovat uutta virtaa kentälle ja sopeutuvat hyvin pelisysteemiimme. Ensivaikutelma heistä oli hyvä, joten uskon sopeutumisen sujuvan mallikkaasti, kertoo Kröger.

• Pallokissat
  • PK-35 Vantaa