Ouluseudun jalkapallon seurayhteistyö ottaa merkittäviä kehitysaskelia

• Alueuutiset

(Uutisen kuva on UEFA täydennyskoulutuksesta Oulusta 15.12.2017. Tilaisuus kokosi yhteen upeasti yli 40 vahvaa futistekijää. Kiitos vahvasta panoksesta koulutukseen Mika Nurmela, Juha Malinen, Matti Jaakkola ja Jani Sarajärvi.)

Nyt järjestetty toinen seurafoorumi luo uutta pohjaa Ouluseudun seurayhteistyöhön ja jalkapallotoiminnan vahvaan yhteiseen tekemiseen suomalaisen jalkapallostrategian mukaisesti.

Panostamme yhdessä Ouluseudun seurojen kanssa laadukkaampaan tekemiseen ja seurayhteistyöhön mm. kilpailutoiminnan yhteistyöhön ja ennenkaikkea pelaajasiirtojen toimintaperiaatesopimukseen, joka tukee oululaisen pelaajapolun rakentumista merkittävimpänä tavoitteena luoda parempia jalkapallopelaajia tuleviin maajoukkueisiin. Samalla tuemme lähellä kotia tapahtuvaa matalan kynnyksen toimintaa pelaajan omassa seurassa rauhoittaen pelaajakasvatuksen perustyön aina 12 ikävuoteen asti, jonka jälkeen pelaajalle avautuu mahdollisuus hakeutua sopivan tasoiseen joukkueeseen alueen yhteistyöseuroissa pelaajan niin halutessaan. Keskeinen ajatus on pelaajan oma motiivi ja tahto.

Tarkemmin tulemme antamaan lisätietoa ja uutisoimaan asiasta vuoden 2018 puolella sopimusten valmistuttua. Jatkamme asian valmistelua tammikuussa 2018.

Hyvää Joulua ja menestystä tulevaan vuoteen 2018

• Pohjois-Suomi