Olosuhdepalkinto Raisioon – jalkapallohalli valmistumassa Vaisaareen

• Alueuutiset

SPL Länsi-Suomen piiri palkitsi Raisio Futiksen Respect -palkinnolla jalkapallo-olosuhteiden kehitystyöstä. Raisioon nousee ylipainehalli lähiviikkoina ja talviharjoitteluolosuhteet paranevat näin merkittävästi. Palkinto luovutettiin RaiFu:lle torstaina seuran jalkapallokauden päätösjuhlassa. Myös Raision kaupunki ansaitsee isot kiitokset hankkeesta.

RaiFu on yli 700 pelaajan seura, joka on joutunut tuskailemaan talvikaudet ilman asianmukaisia jalkapallon harjoittelumahdollisuuksia.

Nyt tilanteeseen tulee muutos, kun Vaisaaren kentän päälle nousee seura-aktiivien ansiosta uusi ylipainehalli. Pienen, hallitoimittajan viivästyksen vuoksi uudessa hallissa päästään pelaamaan tammikuussa, kun alkuperäinen suunnitelma oli avata halli jo ennen joulua.

Raision Jalkapallohalli on jälleen kerran oiva osoitus upeasta seuran ja kaupungin yhteistyöstä. Urheilukaupunki Raision myötämielinen suhtautuminen hankkeeseen on ollut merkittävä asia. Kaupunki rakensi vuonna 2018 Vaisaaren hiekkakentän päälle jalkapallonurmen (tekonurmi) ja loi näin perustan ja mahdollisuuden hallin rakentamiseksi. Kaupunki on myös parantanut alueen huoltorakennusta.

Koko tekonurmialueen koko Raision Jalkapallohallissa on 75 x 45m ja halliin mahtuu 60 x 40m viivoihin piirretty pelikenttä. Lisäksi halliin on tulossa interaktiivinen palloseinä. Illat ja viikonloput halli on jalkapalloilijoiden käytössä ja kaupunki vuokraa päivävuorot koululaisten liikuntaan. Halli palveleekin tällä tavalla erittäin laajaa käyttäjäkuntaa ja innostaa lapsia ja nuoria liikkumaan.

Raision Jalkapallohalli on saanut myös UEFA:n Palloliiton kautta myöntämää Hat Trick -tukea.

Hienoa työtä RaiFu ja Raisio!

Jutun pääkuvassa Vaisaaren kenttä syyskuun puolivälissä, jolloin hallin perustuksia oltiin jo rakentamassa.

Pasi Penkkala on ollut Raision Jalkapallohallin tärkeitä puuhamiehiä.
  • Länsi-Suomi