Ojala myönsi Åland Unitedin paremmuuden

• Jalkapallosarjat

Kuopion Palloseura ei onnistunut saavuttamaan sarjapisteitä lauantai-illan tärkeästä kotiottelustaan. Vahvassa vedossa oleva Åland United viimeisteli neljä osumaa kotijoukkueen verkkoon ja vei sarjapisteet mukaansa selvällä voitolla. Yläloppusarjan pronssimitalitaisto tiivistyi lauantaina entisestään, kun kolme sarjakierrosta on vielä jäljellä.

Unitedia ennakkoveikattiin mestariehdokkaiden joukkoon pelikauden alkaessa ja joukkue esittikin Kuopiossa tehokasta peliä. Kotijoukkue joutui tunnustamaan vieraat paremmikseen.

-Åland oli tänään kaikessa parempi. Pettyneitä me tietenkin olemme, Åland kuitenkin ansaitsi voiton. Me tiesimme, miten me haluamme peliin lähteä, se ei toteutunut. He tekivät pelaamisen meille epämukavaksi ja voittivat paljon kaksinkamppailuja. Åland on yksi liigan kovakuntoisimmista jengeistä ja vaikeasti voitettavissa oleva vastustaja, KuPS-valmentaja Ollipekka Ojala muistutti kuopiolaisten sivuilla.

Hyvää sarjakautta pelaavat kuopiolaiset jatkavat tiukkaa taisteluaan pelikauden viimeiseen peliminuuttiin saakka.

- Tänään meillä ei ollut paras päivämme, silloin ei vaan mahda mitään. Kaikkemme yritettiin, laadukas jengi oli tänään vastassa, Ojala totesi.

• KuPS Naiset