Nea Ahosta KuPS:n uusin sopimuspelaaja

• Jalkapallosarjat

Ykkösen kilpailukauteen 2019 valmistautuva Kuopion Palloseuran naisten edustusjoukkue on vahvistanut rivejään uudella pelaajalla. KuPS ja laitapelaaja Nea Aho ovat solmineet pelaajasopimuksen alkavaa pelikautta varten.

Iisalmelaisen Klubi-36:n kasvatti pystyy pelaamaan laitapuolustajan ja laitalinkin pelipaikoilla. Hän on pelannut Kuopion Pallokissoissa vuodesta 2016 alkaen ja menestyksekäs pelaajaura jatkuu nyt uuden KuPS-joukkueen riveissä.

Aho oli viime viikolla pelaamassa tyttöjen urheiluakatemioiden SM-lopputurnauksessa Eerikkilässä. Aho pelasi Kuopion urheiluakatemian joukkueessa, joka saavutti pronssimitalin kovatasoisesta turnauksesta. Aho pelasi kaikki kolme turnauspeliä ja viimeisteli pronssiottelussa 1-0-johtomaalin. Kuopiolaiset voittivat pronssipelin 3-2 ja pääsivät juhlimaan hienoa mitalisaavutusta.

Kuopion Palloseuran naisten edustusjoukkue aloittaa oman kilpailukautensa tämän viikon lauantaina Oulussa. Kuopiolaisilla on koossa jo nyt erittäin kovatasoinen pelaajaryhmä ja Aho uskoo joukkueen menestyvän hyvin alkavan pelikauden kovissa koitoksissa.

- Odotan uudelta pelikaudelta tosi paljon. Joukkue on vahvasti motivoitunut ja niin olen itse myös. On kiva treenata kovempaa kuin ikinä ja harjoitteluympäristö tuntuu kehittävältä. Hyvät fiilikset ovat ja hyvin on vuosi 2019 alkanut. KuPS-joukkue pelaa hyvää jalkapalloa. Vahvuutenamme on, että me pystymme pitämään palloa ja joukkue on vahva pelissä palloa pitäen. Se on joukkueen vahvuus, Nea muistuttaa.

Päävalmentaja Ollipekka Ojala näkee nuoressa pelaajassa paljon hyvää kehityspotentiaalia.

- Nea on pelaajatyyppi, joka pelaa leveydessä, on nopea ja on hyvä 1v1-pelaaja. Nuori pelaaja on hyvällä kehitystiellä eteenpäin ja hänellä on paljon aikaa kehittyä hyväksi pelaajaksi, päävalmentaja muistuttaa.