Naisten futsalmaajoukkue nimetty Tshekki-otteluihin

• Maajoukkueet
  • Futsal

Naisten futsalmaajoukkueen kausi jatkuu huhtikuun lopulla Ostravassa pelattavalla kaksoismaaottelulla Tshekkiä vastaan.

Naisten maajoukkueen edellisistä otteluista on vierähtänyt jo tovi ja päävalmentaja Jaakko Laitinen onkin tyytyväinen päästessään joukkoineen nyt jälleen tositoimiin maaotteluiden merkeissä.

- Hieno asia joukkueelle päästä pelaamaan pitkästä aikaa. Hyvin menneiden EM-karsintojen jälkeen on leireilty kahdesti ja pelattu kokonainen liigakausi, joten nyt on hyvä päästä vielä tänä keväänä näkemään mikä on maajoukkueemme iskukyky, Laitinen toteaa.

- Vastustaja on sopivasti sama Tshekki jonka kohtasimme viimeisenä karsinnoissa, joten saamme hyvän mittarin siitä mihin suuntaan pelimme on mennyt sen voiton jälkeen.

Naisten maajoukkueen runko alkaa olla jo varsin tuttu, mutta uuttakin väriä mukaan mahtuu - niin myös tällä kertaa. Oona Jaatinen, Pipsa Lahtinen ja Siiri Perälä ovat kaikki ensi kertaa naisten maajoukkueen mukana maaottelutapahtumassa.

- Erityisellä mielenkiinnolla odotan kolmen uuden pelaajan maaotteludebyyttiä. He ovat kaikki kolme pelanneet erittäin vahvan kauden kotimaisessa liigassa ja on tärkeää seuraavien karsintojen kannalta, että he saavat leirien jälkeen nyt ensimmäiset ottelut alle, Laitinen sanoo.

- Muuten joukkue koostuu tutuista pelaajista jotka olivat mukana jo viime syksyn karsintajoukkueissa.

Ottelut aivan vapun alla ovat ajankohdallisesti uusi kokemus ja tämä on myös aiheuttanut hiukan miettimistä pelaajavalintojenkin osalta.

- Otteluiden hieman haastava ajankohta kuukausi runkosarjan päättymisen jälkeen vaikutti tällä kertaa muutamiin pelaajavalintoihin. Muutaman mukaan lähtevän pelaajan kanssa joilla kausi päättyi jo maaliskuussa. Heidän kanssaan on käyty keskustelut ja heillä on onneksi ollut mahdollisuus jatkaa harjoittelua ja pitää hyvä tuntuma päällä maaotteluihin.

Ottelut
La 27.4.2019 klo 18.00 Tshekki - Suomi Sareza Hall, Ostrava